دمای هوا در آذربایجان غربی کاهش پیدا می کند

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها از اواخر وقت روز جمعه دمای هوای استان به شکل محسوسی بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش متناوب باران تا پایان هفته جاری در اغلب نقاط استان ادامه دارد و لازم است تا شهروندان به هشدارهای لازم در این زمینه توجه کنند.

وی با بیان اینکه بارش باران در ۲ روز گذشته در استان تقویت شده، بیان کرد: بارش ها در این مدت در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود.

صابری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با دمای چهار درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و پلدشت و مهاباد با ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی های ۲۴ ساعته استان نیز از تکاب و چالدران با ۶ میلی متر، شاهین دژ و شوط با پنج و ماکو با چهار میلی متر گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه سامانه بارشی در استان تقویت می شود لازم است تا شهروندان، روستاییان و کشاورزان موارد ایمنی و هشدارهای هواشناسی را در نظر داشته باشند و از تردد در نقاط مرتفع و مسیر مسیل ها و رودخانه بپرهیزند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی سرد و کوهستانی با میانگین سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha