۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84529798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ خانوار عشایری از طرح انتقال آب بروجن بهره‌مند شدند

شهرکرد- ایرنا-مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰ خانوار عشایری در شهرستان بروجن از طرح انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار زمین‌های چال‌تَر بهره‌مند شدند.

یحیی حسین‌پور در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست چهارمحال و بختیاری از طرح طرح انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار زمین‌های چال‌تَر بخش بلداجی شهرستان بروجن تاکید کرد: برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ارزش افزوده هزینه شد.
وی افزود: با اجرای این طرح ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه زیر کشت محصولات مختلف قرار گرفت.
حسین‌پور تصریح کرد: برای طرح انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار زمین‌های چال‌تَر سه هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال اجرا و استخر ذخیره آب با حجم یک‌هزار و ۶۰۰ مترمکعب ساخته شد.
وی یادآور شد: تاکنون ۸۵ درصد از مجموع عملیات اجرایی طرح انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار زمین‌های چال‌تَر انجام و ۱۵ درصد آن برای توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه تمام اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha