۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84530310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است و در انتشار کتاب، ساخت فیلم و عرصه‌های هنری باید فرهنگ عمومی نمود داشته باشد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: صدا و سیما هم در برنامه‌های خود باید پیوسته در خدمت فرهنگ عمومی جامعه کار کند.

وی گفت: کسانی که پیرو حق هستند و خالصانه در مسیر حق حرکت می‌کنند به دنبال نجات یکدیگر بوده که قطعا نور علی نور است.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی افزود: براساس تقوا پیوندها عمیق می‌شود لذا آنچه به جامعه اسلامی حیات می‌بخشد، آن را حفظ می کند و رشد می‌دهد تقوا است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در سرنوشت یک ملت تاثیر دارد اظهار داشت: بخشی از این تاثیرات در سرنوشت جامعه فوری و مسیر آن بسیار محسوس بوده و از جمله این موارد عمده‌ترین آنها اخلاق فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: حرکت دقیق در مسیر دین خدا، پیوند ما با خدا، بندگان خدا و حتی با طبیعت است لذا اصلاح فرهنگ عمومی یک امر ضروری بوده و همه مسئولان و نهادها و آحاد جامعه در این جهت رسالت دارند پس از همه کارها مهم‌تر است.

وی با اشاره به نقش علما، امامان جمعه، خطیبان، مبلغان، نخبگان و جامعه روحانیت در ترویج فرهنگ عمومی افزود: این مهم باید در بیان آیات الهی، کلام معصومان برای آحاد جامعه و جهت‌گیری عمده مطبوعات دیده شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: سازمان‌هایی که مخصوص کار تبلیغی هستند باید در این جهات بکوشند و اگر این تلاش هماهنگ و جهت‌یافته وجود داشته باشد، ملت ما هم آماده پذیرش است.

وی گفت: امروز به جهت ایمان و تقوا فرصتی در دولت انقلابی و مجلس و قوه قضائیه پیش آمده تا همه با هم‌افزایی و تحول، فرهنگ دینی اسلامی و مهدوی را زمینه‌سازی کنند و این رسالت الهی ما است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ملت هم آماده پذیرش در این زمینه است تصریح کرد: همه مجموعه‌ها در جهت فرهنگ اسلامی باید کار کنند در واقع چون فطری است نسل به نسل انتقال پیدا می‌کنند و امید است در این جهات شاهد تلاش‌های مضاعف دولتمردان و ارکان نظام باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع تاریخی ۱۳ آبان گفت: همچنان که در این روز اتفاقات سرنوشت‌ساز در تاریخ رخ داد، امروز هم فرزندان ولایت و امامت در جریان سرقت نفتکش ایران، سیلی بزرگ به استکبار جهانی زدند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در آغاز فعالیت دولت اسلامی و مردمی، فروش نفت برای دشمن گران بود لذا آمریکا وارد ماجراجویی شد و نفتکش ایران را دزدید و در آستانه ۱۳ آبان در این فکر بودند که ابتدای دولت مردمی، زهرچشم نشان دهند اما نیروهای فداکار نیروی دریایی کشورمان کشتی را به ساحل ایران برگرداندند.

وی گفت: نیروهای جان برکف ما نشان دادند که همچنان مردم و جوانان پای انقلاب و دین اسلام در همه صحنه‌ها حضور دارند و همچنان نه تنها سیلی بلکه آنچه حق آمریکایی‌هاست را علیه آنها رقم زدند و خواهند زد.

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: این مسئله کوچکی نبود زیرا چندین فروند بالگرد و حتی ناوهای جنگی را سد کردند که کشتی نفتی نتواند به ساحل ایران برگردد حتی هشدار دادند اما فرزندان انقلاب با قدرت و قاطعیت عمل کردند لذا این خیلی مهم است.

وی گفت: این ماجرایی به همین زیبایی که رقم خورد در تاریخ انقلاب خواهد ماند و نمونه‌ای از اقتدار انقلاب اسلامی و نشانه تعهد فرزندان ایران است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به لزوم استقرار حکومت حق و عدل در جامعه افزود: این سنت الهی راهی است که خداوند قرار داده لذا زمینه‌سازی برای حکومت امام عصر (عج) است چون او باید حاکم باشد و فلسفه انقلاب اسلامی نیز زمینه‌سازی برای حکومت امام زمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha