۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84530376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دادستان ارشد سابق نامزد ریاست جمهوری کره‌جنوبی شد

تهران- ایرنا- بر اساس جدیدترین گزارش‌های خبری، حزب اصلی مخالف دولت فعلی کره جنوبی، روز جمعه «یون سوک-یول» دادستان سابق ارشد این کشور را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری خود انتخاب کرده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آسیایی «استریت تایمز»، قرار است انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در تاریخ ۹  مارس ۲۰۲۲ برگزار شود.

بنظر می‌رسد به دنبال افزایش نارضایتی های عمومی ناشی از افزایش بهای مسکن و سیاست های «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره جنوبی، حزب اصلی مخالف این کشور می‌ کوشد نامزد خود را در انتخابات پیش رو پیروز کند.

گزارش های خبری نشان می‌دهد، حزب مخالف پس از یکسری چالش‌ها و تنش‌ها در پی استیضاح «پارک گئون های»، رئیس جمهوری سابق این کشور در سال ۲۰۱۷ و نفع بردن از نارضایتی مردمی از سیاست‌های مون جائه این بار به دنبال قدرت گرفتن است.

قرار است یون ۶۰ ساله با «لی جائه-میونگ» نامزد حزب حاکم دموکراتیک به رهبری مون به رقابت بپردازد.

بر پایه قانون اساسی کره جنوبی، مون جائه نمی‌تواند مجددا نامزد انتخابات شود.

آمارها نشان می دهد یون موفق شده است دست کم  ۴۷.۸۵ درصد از آرای اعضای حزب قدرت مردم را در سه دور مقدماتی به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که «هونگ جون-پیو»، قانونگذار ۵ دوره‌ای پارلمان کره جنوبی و نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۷، موفق شده است تنها ۴۱.۵۰ درصد آرا  را کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha