بازگشایی مدارس متوسطه و قرمز شدن ۲ شهرستان ایلام

ایلام - ایرنا - واکسیناسون عمومی و به ویژه دانش آموزان با هدف بازگشایی مدارس مهمترین مباحث مطرح شده استان ایلام در هفته گذشته بود.

 به گزارش ایرنا، طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکنون بیش از ۶۵۱ هزار و ۳۹۱ دُز واکسن کرونا برای افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

 از این میزان تزریق ۳۸۱ هزار و ۳۷۹ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۲۷۰ هزار و ۱۲ دُز نیز در نوبت دوم در سطح استان تزریق شده است.

اما طبق آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی میزان واکسیناسیون دانش آموزان استان ایلام در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است و بنا بر سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۷۲.۶ درصد دانش آموزان استان ایلام نوبت اول واکسن خود را تزریق کرده اند که از میانگین کشوری کمتر و پایین تر است.

در حالیکه میانگین تزریق واکسن دانش آموزان در سطح ملی ۸۳ درصد اعلام شده است ولی آمار تزریق واکسن دانش آموزان استان ایلام ۷۲.۶ درصد را نشان می دهد.

بر اساس شواهد و آمار شهرستان های بدره، دره شهر، آبدانان و ملکشاهی بیشترین آمار تزریق واکسیناسیون دانش آموزی را دارند ولی این روند در شهرستان های هلیلان، ایلام و دهلران کند است.

هم اکنون در مجموع ۸۰ درصد جمعیت استان ایلام فارغ از هر شغل، سن و گروهی نوبت اول واکسن خود را زده اند و ۵۱ درصد هم موفق به تزریق هر ۲ دُز واکسن شده اند و سینوفارم و آسترازنکا  بیشترین متقاضی تزریق را داشته اند.

از امروز دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر حضوری است و دانش آموزان این مقاطع تحصیلی بعد از وقفه طولانی ۲ ساله می توانند در سرکلاس های درس حضور یابند.

طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان کلاس‌های درس پر جمعیت این مدارس به صورت گروه بندی های ۱۵ نفره تقسیم خواهند شد.

باتوجه به اینکه بیشتر دانش آموزان واکسن دریافت کرده اند، این تصمیم گیری به صلاح دید ستاد ملی کرونا اتخاذ شده است.

در حال حاضر آخرین رنگ بندی ها در استان نشان می دهد شهرستان های دره شهر ، چرداول و ایوان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر یافتند و سه شهرستان ایلام، آبدانان و چوار در وضعیت نارنجی قرار دارند و  شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد هستند.


هفته گذشته خبری در فضای مجازی استان مبنی بر تنبیه دانش آموز روستایی توسط معلم خود منتشر شد که موجی از اعتراضات و خشم عمومی را برانگیخت و در این راستا آموزش و پرورش استان ایلام‌ پس از آنکه خبری در خصوص تنبیه بدنی دانش آموز روستایی این استان در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کرد: موضوع از طریق حراست و بازرسی در دست بررسی قرار گرفته است.

در نماز جمعه این هفته ایلام به موضوع ۱۳ آبان و حوادث تاریخی این روز توسط امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان  اشاره شد و وی حماسه بزرگ و یوم الله ۱۳ آبان را نماد استقامت، ایستادگی و مقاومت ملت انقلابی ایران اسلامی در برابر ظلم و جنایات استکبار جهانی دانست که می توان با اتحاد و وحدت به مقابله با استکبار جهانی پرداخت و دشمن دیرینه نظام و انقلاب یعنی آمریکا را شکست داد.


 به مناسبت هفته پدافند عامل مانور اطفای حریق در پلایشگاه گاز چوار انجام گرفت که در حاشیه این مانور با توجه به قرار داشتن ۲ شرکت بزرگ و آلاینده پتروشیمی و پالایشگاه گاز در شهرستان تازه تاسیس چوار استاندار ایلام خواستار راه اندازی پایگاه جمعیت هلال احمر در این منطقه شد و همچنین به مناسبت هفته پدافند غیر عامل سیستم رادیویی ناوبری فرودگاه ایلام راه اندازی شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی، استان ایلام  پایلوت کشوری طرح رصد استعدادهای هنری معلولان روستایی شد که با ایجاد طرح‌ پایگاه های هنر در مناطق روستایی، استعدادهای هنری افراد دارای معلولیت مناطق روستایی شناسایی و پیگیری می شود  و این برنامه برای نخستین بار در کشور در این استان آغاز شده است.

این طرح در اولین گام اجرا در مناطق روستایی ۶ شهرستان استان شامل چرداول، ایوان، دره شهر، آبدانان، مهران و ایلام به اجرا درآمده پایگاه های هنر ویژه افراد دارای معلولیت تاسیس شده است.


هفته پیش به همت پزشکان استان اولین عمل پیوند قرنیه چشم در ایلام انجام شد و این عمل جراحی توسط یکی از پزشکان فوق تخصص قرنیه و تیم درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) برای اولین بار بر روی یک خانم ۳۸ ساله مبتلا به قوز پیشرفته قرنیه انجام شد.

هفته گذشته یک سامانه بارشی ضعیف وارد استان ایلام شد که هرچند ریزش های این سیستم ضعیف و پراکنده بود اما رعد و برق و صاعقه به همراه داشت که اصابت صاعقه در ارتفاعات شهرستان ملکشاهی موجب مرگ یک نفر و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha