۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84530990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی در مازندران ادامه می‌یابد

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84530990
بارندگی در مازندران ادامه می‌یابد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که بارش برف و باران در استان تا پایان روز یکشنبه ادامه می‌یابد و شهروندان استان پس از تجربه سه روز هوای صاف یا نیمه ابری در هفته جاری، سپس شاهد ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه خواهند بود.

به گزارش ایرنا ، بارندگی در مازندران از چهارشنبه هفته پیش آغاز شد و پیش از آن هم هواشناسی به خاطر شدت بارش ها و کاهش دمای هوا هشدار سطح زرد و نارنجی اعلام کرده بود.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، از چهارشنبه هفته پیش  تا پایان روز جمعه به طور میانگین حدود ۵۰ میلی متر باران در استان بارید ولی بیشترین میزان بارندگی در مناطق کوهستانی ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : میانگین بارش باران ثبت شده در ۷۲ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان حدود ۵۰ میلی‌متر بود ولی بیشترین میزان بارندگی در مناطق جلگه ای در این مدت با ۹۸ میلی‌متر در شهر ساری ثبت شده است.

مرتضی فرجی افزود : همچنین در این مدت در تنکابن ۹۰ و در رامسر نیز ۷۹ میلی‌متر باران  بارید که پس از شهر ساری، بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در مناطق جلگه ای بود.

وی اظهار داشـت: برابر گزارش دریافتی از ایستگاه های باران سنجی هواشناسی مازندران، بیشترین میزان بارندگی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز در روستای بورخانی از توابع شهرستان سوادکوه با ۱۷۶ میلی متر و سفیدآب نشتارود با ۱۳۰ میلی متر ثبت شده است.

 فرجی افزود : بیشترین میزان بارش برف هم از ظهر روز چهارشنبه تا صبح روز جاری با ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر در محور کندوان حد فاصل پل زنگوله تا تونل کندوان  ثبت شد ضمن این که برابر نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، پیش‌‍ بینی می‌شود که بارش برف در ارتفاعات مازندران در روز جاری نیز همچنان ادامه داشته باشد.

بارندگی چند روز گذشته در مازندران با وجود هشدارهای هواشناسی سبب جاری شدن سیلاب و سرریز آب از رودخانه « تلار » شد که آبگرفتگی ۵۰ واحد مسکونی و تجاری حوزه شهری و ۳۰ واحد مسکونی در سه روستای بخش بهنمیر شهرستان بابلسر را به دنبال داشت.

سیلاب همچنین به ۱۳۰ هکتار از زمین های کشاورزی و باغی از جمله باغ های مرکبات و نشاء توت فرنگی بخش بهنمیر خسارت زد.

افزایش نسبی دما از دوشنبه تا چهارشنبه 

کارشناس پیش‌بین هواشناسی مازندران همچنین گفت که براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که بارش پراکنده باران و برف طی امروز و فردا در مناطق مختلف استان ادامه داشته باشد، 

فرجی ، شرایط جوی استان در روز جاری در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و ارتفاعات را نیز مه آلود با بارش پراکنده  باران و برف پیش‌بینی کرد و افزود : هوای مازندران در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و در مناطق مرتفع با بارش پراکنده باران و برف و به تدریج با کاهش ابر همراه است.

وی شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی کرد و از ورود سامانه جدید بارشی به استان در روز پنج‏شنبه هفته جاری خبر داد.

 فرجی گفت که با ورود این سامانه جدید، هوای استان ابتدا از سمت غرب به تدریج ابری می‌شود و با گسترش دامنه آن در دیگر شهرها، شهروندان شاهد بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهند بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته ۲  درجه کاهش داشت.

جدول داده‌های آماری هواشناسی نشان می‌دهد که بابلسر با ۱۹.۴ و آلاشت نیز با ۹.۸ به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر در روز جاری را همراه با موج و باد متوسط پیش‌بینی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha