روزانه ۲۳ تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه حدود ۲۳ تن زباله و پسماند پزشکی و بیمارستانی در این شهر بطور بهداشتی دفن می‌شود.

ابوالفضل کریمیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

وی ادامه داد: حجم روزانه تولید و دفن زباله‌های پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی سال گذشته حدود ۲۱ تن بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی واحدهای پزشکی و بهداشتی مشهد به جز بیمارستانهای این شهر توسط ۲ شرکت متخصص انجام می‌شود.

وی افزود: این شرکتها که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند زباله و پسماندهای حاصل از اقدامات پزشکی را پس از بی‌خطرسازی برای دفن بهداشتی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تحویل می‌دهند. 
کریمیان ادامه داد: بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در مشهد نیز با استفاده از دستگاه اتوکلاو (استریل‌کننده) در محل بیمارستان صورت گرفته و پس از آن برای دفن تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد می‌شود. 
وی گفت: دفن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی مشهد از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری به صورت بهداشتی در محل ویژه و مشخص خارج از شهر و با ملاحظه تمامی استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.   
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: بی‌خطرسازی و جمع‌آوری پسماندهای عفونی حاصل از اقدامات پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی چهار سال اخیر متولی مشخص داشته و بطور اصولی و مستمر انجام می‌شود. 

۳۷ بیمارستان، ۲۲۹ درمانگاه عمومی و تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی و ۶۹ درمانگاه ویژه دندانپزشکی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند. 
روزانه علاوه بر تولید ۲۳ تن زباله و پسماند پزشکی ۲ هزار تن زباله عمومی نیز در کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد جمع‌آوری می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha