سیدصادق موسوی در گفتوگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، به بهانه ۱۰ سالگی سازمان رسانهای اوج درباره کارنامه این مجموعه، اظهار داشت: عملکرد اوج در این سالها در یک کلام خیلی خوب بوده است. فیلمهایی نظیر به وقت شام، ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار از جمله فیلمهایی است که باید به دلیل پرمخاطب بودن و ارزش محور بودنشان به اوج غبطه خورد و به این تولیدات مفتخر بود.
وی با اشاره به تاثیرگذاری سازمان اوج بر رونق نظام و چرخه تولید سینما ادامه داد: تاثیرگذاری سازمان اوج در این سالها بسیار دیده شده است و به نظر میرسد که حضور و فعالیت اوج باید ادامهدار باشد.
دبیر جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با طرح یک پیشنهاد به متولیان سازمان هنری رسانهای اوج عنوان کرد: سازمان سینمایی اوج فیلمهایی ساخته است و تولیداتی دارد که برای سربلند بودن این سازمان در رسیدن به اهدافش کافی هستند اما بهتر است که سرمایهگذاری بیشتر این سازمان را در حوزه فیلم کوتاه هم در ادامه عملکرد آن بیشتر شاهد باشیم. چراکه بسیاری از کارگردانان مطرح سینمای بلند و چهرههایی چون سعید روستایی و محمدکارت که در سالهای اخیر درخشیدهاند، از فیلم کوتاه کارشان را شروع کردهاند و اگر «اوج» حمایت خود را از فیلمهای کوتاه توسعه دهد، قطعا هنرمندان و نامهای بیشتری را به عرصه سینما و تلویزیون معرفی خواهد کرد.
موسوی ادامه داد: اگرچه سازمان اوج از ابتدا تاکنون سازنده فیلمهای ارزشی و استراتژیک بوده است اما گیشه را نیز درگیر کرده است و استقبال خوبی را از سوی مردم نسبت به کارهای این سازمان شاهد بودهایم. این موفقیت نشان میدهد که جنبههای عامهپسند آثار نیز حفظ شده است و بسیاری از پروژههای آن به لحاظ تجاری هم موفق بودهاند. ضمن این که «اوج» با سریالی مثل آقازاده هم ورود و حضور پرقدرتی در شبکه نمایش خانگی داشته است.
وی فیلمهای ابراهیم حاتمیکیا در همکاری با «اوج» را جزو آثار جذاب با درونمایه مطلوب این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: برآیند عمومی این سازمان تایید میکند که نمیتوان نقطه ضعف جدی را به این مجموعه نسبت داد و نتایج کارش بیشتر موفقیتآمیز بوده است.
موسوی خاطرنشان کرد: نمیدانم اعتبارات و بودجه سازمان اوج چقدر است اما امکان دارد که از بیرون تصور کنند که با توجه به بودجهای که این سازمان در اختیار دارد باید به لحاظ کمی خروجیهای بیشتری داشته باشد، اما من ترجیح میدهم که این سازمان همچنان وسواس بیشتری در انتخاب و حمایت از ایده ها و فیلمنامهها داشته باشد تا فیلمهای جذابتری را تولید کند و همزمان به درونمایه، جذابیت و زیباییشناسی سینمایی و مخاطبپسندی توجه داشته باشد که تاکنون همینطور بوده است. جنس فیلمهایی که «اوج» تولید کرده، مورد علاقه شخصی من است و به نظرم طیف گستردهای از مردم را هم درگیر کرد.
نظر شما