۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84532292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی گلستان مقاوم‌سازی شد

گرگان- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با توجه به خطرپذیری بالای ابنیه به سبب تهدیداتی همچون سیل و زمین لرزه تاکنون ۳۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان از سال ۸۴ تاکنون مقاوم‌سازی شده اند.

سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان ، ۸۴ هزار واحد توسط این نهاد مقاوم سازی شده است.
وی  افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی به روستاییان استان ارائه شده است که بیشتر آنها به صورت خدمات الکترونیکی و قابل پیگیری از دفاتر خدماتی داخل روستاها و بدون حضور در شعب بنیاد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تمام ساخت و سازهای روستایی به وسیله کارشناسان خبره عضو نظام فنی و مهندسی روستایی طراحی و نظارت می شود و ۲۱۰ ناظر فنی و ۹۵ دفتر فنی و مهندسی ساخت و سازهای روستایی را طراحی و نظارت می کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان  گلستان ادامه داد: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ روستاها دارد.

۳۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی گلستان مقاوم‌سازی شد

در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار روستایی هستند.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد که سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ نمونه بارز آن است.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha