طرح‌های آبرسانی سرخس ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

مشهد- ایرنا- فرماندار سرخس گفت: با توجه به بحران و تنش‌های آبی این شهرستان در سال جاری، طی سه ماه گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی و طرح های مطالعاتی آبی سرخس مصوب شده است.

محمدرضا رجبی‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آبرسانی به روستاهای سه گانه شوراب سفلی، علیا و وسطی ۷۵ میلیارد ریال، روستای چشمه شور ۲۰ میلیارد ریال و روستای چکودر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خط انتقال آب مجتمع آبرسانی خانگیران با ۱۶ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر مربوط به حدود ۳۰ سال قبل است که با توجه به افزایش جمعیت روستایی منطقه، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به توسعه و به روزرسانی این خط انتقال آب اختصاص یافته است.

فرماندار سرخس گفت: برای تامین آب پایدار روستاهای زالوغال و شورلق در منطقه بزنگان، نیاز به حفر چاه آهکی به عمق ۵۰۰ متر داریم که پیگیری برای اخذ مجوز در این باره از شرکت آب منطقه ای در حال انجام است.

 رجبی مقدم ادامه داد: ایجاد یک تصفیه خانه در روستای پل خاتون نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد که فرایند تخصیص به مرور صورت می گیرد.    

وی گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای انتقال آب سد دوستی و ۶۰ میلیارد ریال نیز برای احداث تصفیه خانه این آب برای تامین آب شرب روستاهای مجتمع آب روستایی خانگیران در نظر گرفته شده است که این مبالغ به تناوب در حال تخصیص ست.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه های شاخص ذکر شده، مبالغ دیگری نیز برای توسعه شبکه آب روستایی شهرستان تخصیص یافته است که البته در مجموع این ارقام به ۴۵۰ میلیارد ریال می رسد.

فرماندار سرخس گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از این مبالغ از اعتبارات ملی محرومیت زدایی برای تامین آب شرب مناطق کم برخوردار تامین شده و ۵۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات استانی به حوزه آب شهرستان تخصیص می‌یابد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha