مدیرکل ثبت احوال خراسان: ولادت در استان از میانگین کشوری بیشتر است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در این استان به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، ۱۶ ولادت ثبت می شود که این رقم از میانگین کشوری بیشتر است.

علی زاهدی نیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشور به ازای هزار نفر جمعیت، ۱۴ ولادت ثبت می شود که این رقم در خراسان شمالی بیشتر است. 

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال هشت هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که شامل پنج  هزار و ۶۵۰ واقعه شهری و ۲ هزار و ۶۳۳ واقعه روستایی است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی  تولد چهار هزار و ۲۷۳ پسر و چهار  هزار و ۱۰ دختر ثبت شده است افزود: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا اظهار داشت: بیشتر مادران استان در ۲۵ تا ۲۹ ساله بوده اند که ۲ هزار و ۲۳۷ فقره ولادت از مادران در این بازه سنی گزارش شده است.

وی گفت: شهرستان بجنورد با ثبت چهار هزار و ۸۱۱ واقعه ولادت بالاترین میزان و شهرستان جاجرم با ثبت ۱۶۸ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارد.

زاهدی نیا اظهار داشت: جمعیت استان در پایان مهرماه با تعداد ۴۹۸ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۴۹۳ هزار و ۶۶۵ نفر زن و در مجموع ۹۹۲ هزار و ۱۲۸ نفر برآورد می شود که از این تعداد ۵۵۶ هزار و ۷۵۸ نفر ساکنان مناطق شهری و ۴۳۵ هزار و ۳۷۰ نفر ساکنان مناطق روستایی هستند.

وی افزود: اسامی محمد، امیرعلی ، علی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۱۲۴ ، ۱۲۲ ، ۱۰۶ ، ۹۹ و ۹۲ پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۱۴۸ ، ۹۹، ۸۷، ۷۶ و ۷۰ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه های دینی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha