۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 84533623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دورهمی آبی‌پوشان پایتخت به‌یاد پدر آسمانی

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84533623
دورهمی آبی‌پوشان پایتخت به‌یاد پدر آسمانی

تهران- ایرنا- سالن آبگینه هتل المپیک تهران امروز (دوشنبه) میزبان جمعی از مو سپیدان فوتبالی ایران بود که حضور آنان روزهای طلایی فوتبالی ملی و باشگاهی را یادآور شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استقلال  امروز با حضور شماری از بازیکنان قدیمی این تیم، مدیرعامل و  تنی چند از دست‌اندرکاران باشگاه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

دورهمی آبی‌های پایتخت در سالروز آسمانی شدن منصور پورحیدری بود که در بنرهای سالن تصاویری از وی با عنوان پدر استقلال نقش بسته است. هر چند تمام پیشکسوتان در این مراسم نبودند اما حضور تعدادی از مکتب استقلال در سالن، تداعی‌گر خاطراتی از گذشته بود. خاطراتی که  مو سفیدان این روز ورزش عامل خلق آن در تاریخ فوتبال ایران شدند.

در حاشیه مراسم در سالن عکس‌هایی از تیم استقلال در دهه‌های مختلف نصب و در آن به جشن قهرمانی و چگونگی کسب ۲ ستاره در آسیا هم اشاره شده است. ستاره‌هایی که چند دهه فوتبال ایران از آنها بی‌نصیب مانده است.

کمی آن طرف‌تر خانواده پیشکسوتان متوفی هم حضور دارند. سر هر میزی زمزمه‌هایی از خاطرات قهرمانی‌ها به گوش می‌رسد که از زبان بزرگان فوتبال ایران روایت می‌شود. خاطراتی که تکرار آنان محال نیست اما اکنون به ماموریتی سخت در آسیا برای تمام مدت تبدیل شده است.

با ورود هر پیشکسوت دوربین‌ها تغییر زاویه می‌دهند و هر کدام به دنبال ثبت فریمی از بزرگان سابق فوتبال ایران هستند. بازار عکس یادگاری هم گرم و بسیاری از نوجوانان حاضر در مراسم برای این کار پیش‌قدم می‌شوند.

هر چند که در سالن تدابیر زیادی برای رعایت فاصله اجتماعی شده بود اما ورود سردار مصطفی آجرلو  مدیرعامل باشگاه و استقبال گرم وی با پیشکسوتان تمام دستورالعمل‌ها را نقض و بازار خوش و بش‌ها گرم شد. 

این مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد و در آغاز مراسم نماهنگ‌هایی از افتخارآفرینی‌های تیم استقلال و پیشکسوتان آن در لیگ‌های ایران و رقابت‌های بین‌المللی نمایش داده شد که بیشتر آن خاطراتی از ۲ قهرمانی آسیا بود.

نصرالله عبداللهی، بهتاش فریبا، جواد قراب، خسرو حیدری، احمد منشی‌زاده، فریده شجاعی همسر مرحوم منصور پورحیدری، همسر مرحوم عزت جانملکی، علی موسوی، پرویز مظلومی، خانواده رضا احدی، هاشم بیگ‌زاده، محمد نوازی، صادق ورمزیار، رضا عنایتی، آرش برهانی، هادی طباطبایی و جمعی دیگر از بازیکنان و پیشکسوتان استقلال و اهالی هنر نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم از خانواده مرحومان منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی، عزت الله جانملکی و رضا احدی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha