کلاس‌های عملی تمام مقاطع دانشگاه رازی کرمانشاه از ۲۹ آبان آغاز می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کردند باتوجه به رویکرد مساعد ستاد مقابله با کرونا استان، کلاس‌های عملی تمام مقاطع این دانشگاه به صورت فشرده (به استثنای دانشکده‌های اقماری) حسب تشخیص و برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی و با اطلاع‌رسانی حوزه معاونت آموزشی از ۲۹ آبان حضوری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، تصمیم به بازگشایی کلاس های درس عملی دانشگاه رازی روز دوشنبه در کمیته مقابله با بحران به ریاست دکتر «محمدنبی احمدی» سرپرست این دانشگاه اتخاذ شد.

از دیگر مصوبات این نشست، اعلام محل تشکیل و برنامه زمانی کلاس‌های حضوری از سوی حوزه معاونت آموزشی، ارایه کارت الکترونیک واکسیناسیون در ۲ دُز توسط دانشجویان شرکت کننده در کلاس‌ها، معاونت‌های آموزشی و دانشجویی تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌ها را برای برنامه‌ریزی به منظور استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب و سایر نیازها در اختیار معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع قرار دهند، بود.

همچنین در این جلسه تاکید شد که معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع در خصوص تجهیز دانشکده‌های تربیت بدنی، فنی و مهندسی و علوم پایه، برای ارایه کلاس‌های حضوری دانشجویان مقطع دکتری ارزیابی لازم را به‌ عمل آورده و نتیجه را گزارش نماید و در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ هم کلاس‌ها در تمامی مقاطع در صورت مساعد بودن شرایط به لحاظ کرونا به صورت حضوری برگزار شود. 

دبیر کمیته مقابله با بحران دانشگاه رازی در این نشست با اشاره به مشارکت دانشگاه در۹۱ جلسه برگزار شده ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات به موقع در حوزه پیشگیری، پایش، واکسیناسیون و سایر اقدامات مقابله با کرونا، دانشگاه رازی جزو معدود ادارات و سازمان‌های استان بوده که دارای عملکرد موفق در این حوزه، اعلام شده است.

«خشایار شیخی»، با اشاره به تأکید رییس جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نسخه سوم پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کووید۱۹ در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، بر بازگشایی دانشگاه‌ها و ضرورت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای این مهم افزود: براساس آخرین تصمیم ستاد مقابله با کرونا، حضوری‌شدن آموزش‌های دانشجویان در دانشگاه‌های کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه دکتر «محمّدنبی احمدی»، سرپرست دانشگاه رزای ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری مدیران دانشگاه در ارایه آموزش‌های مجازی و اجرای تدابیر ستاد مقابله با کرونا گفت: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف دانشگاه باید اندیشیده شود تا در صورت بازگشایی، مشکلی در تأمین تغذیه، سرویس ایاب و ذهاب، اسکان در سراهای دانشجویی، مسایل بهداشتی و زیرساخت‌های آموزشی نداشته باشیم و با آمادگی کامل پذیرای دانشجویان و اساتید گرامی باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه رازی هم به ارایه بخشی از اقدامات و تمهیدات این معاونت در بحث برگزاری کلاس‌های حضوری پرداخت و اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای دانشگاه‌های منطقه پنج آموزش عالی کشور، شورای مدیریت آموزش عالی استان و ستاد بحران دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های حضوری تصمیماتی اتخاذ شد؛ امّا با توجه به شرایط و نیازهای موجود، تغییراتی در برنامه این دانشگاه‌ها صورت گرفت.

دکتر«غلامرضا سالمیان» با ابراز نگرانی از احتمال شیوع پیک ششم کرونا پیشنهاد کرد که در صورت آمادگی بخش‌های مختلف دانشگاه دروس عملی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار شود و دروس نظری در بستر فضای مجازی ادامه یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی هم با اشاره به آمادگی این معاونت برای ارایه خدمات به دانشجویان گفت: لیست دانشجویان متقاضی اسکان در سراهای دانشجویی به این معاونت اعلام شده و در راستای تأمین تغذیه و مواد بهداشتی آنها مشکلی وجود ندارد.

‌دکتر «محسن سعیدی»، با اشاره به فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه رازی افزود: براساس آخرین پروتکل ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی، در صورت حضوری شدن کلاس‌های دانشجویان، افرادی که ۲ دُز واکسن  کرونا دریافت کرده‌اند با ارائه کارت واکسیناسیون، مجاز به حضور در دانشگاه هستند، از طرفی مجوز ستاد مقابله با کرونا برای ارایه خدمات خوابگاهی برای اسکان دانشجویان متقاضی تنها برای اسکان کوتاه مدت است و مجوزی برای اسکان بلندمدت دانشجویان در دست نداریم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر «عبدالعلی گویا» شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha