سرپرست فرمانداری: خیّران برای استقرار ادارات در چهاربرج مشارکت کنند

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری چهاربرج گفت: از معتمدان و خیّران انتظار می رود برای استقرار و ساخت اداره‌ها و بیمارستان در این شهرستان تازه تاسیس در اهدای زمین مشارکت داشته باشند.

فخرالدین صمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون برخی اداره‌ها شامل امور برق، ستاد فرماندهی انتظامی‌ و آموزش فنی و حرفه‌ای برای استقرار در این شهرستان نیازمند به زمین برای احداث ساختمان است.

وی با بیان اینکه تعداد اداره‌های مستقر در چهاربرج به ۱۸ مورد افزایش یافته‌ است، اظهار داشت: پیش از ارتقای بخش مرحمت‌آباد به شهرستان، ۱۴ اداره در قالب اداره یا نمایندگی در چهاربرج مستقر بود که پس از افتتاح فرمانداری چهاربرج، چهار اداره هم شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شبکه دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

سرپرست فرمانداری چهاربرج با بیان اینکه همچنین پیگیری‌ها برای ارتقای درجه برخی از این اداره‌ها به اداره مستقل و استقرار نمایندگی و یا دایر شدن اداره‌های دیگر صورت گرفته است، اظهار داشت: در این زمینه با همه ادارات کل رایزنی شده‌ تا جهت اخذ مجوز از وزارتخانه متبوع اقدام لازم انجام شود.

صمدی افزود: در صورت موافقت وزارتخانه ها طی سال‌جاری تعداد اداره‌ها در چهاربرج به ۳۰ مورد افزایش یافته و تلاش شده است سیستم اداری در چهاربرج خود را با چارت شهرستانی مطابقت دهد تا امور مربوط به این شهرستان تسریع پیدا کند.

وی ادامه داد: در رابطه با دیگر بخش‌ها از جمله وضعیت راه‌های ارتباطی، قول مساعد برای روکش آسفالت محور "فسندوز" داده شده و اتاق اصناف این شهرستان به علت اینکه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی منطقه در حوزه بازار است، به زودی تاسیس و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تأسیس شهرک صنعتی نیز در این شهرستان در حال پیگیری است، گفت: اراضی واگذار شده ناحیه صنعتی این شهرستان به کارخانه فولاد نیز به دلیل عدم احداث این واحد تولیدی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فعالیت فرمانداری این شهرستان مستقل از فرمانداری میاندوآب‌ است، اظهار داشت: فعالیت اداره‌های آموزش و پرورش و دادگستری نیز مستقل بوده و مردم امور خود را بدون مراجعه به میاندوآب‌ در چهاربرج پیگیری و انجام می‌دهند.

وی افزود: به جهت اینکه روستاهای نزدیک به چهاربرج شامل قپچاق، شعبانلو و فیروزآباد به صورت یکسان از شهرستان شدن برخوردار شوند، قصد داریم که اداره‌ها در این روستاها راه‌اندازی شوند و این مهم برای تصویب در وزارت کشور ارسال و ملحق شدن این روستاها به عنوان کوی پیشنهاد شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از زمان ارتقای چهاربرج به شهرستان هنوز بودجه جداگانه‌ای تخصیص نیافته است، افزود: علت این موضوع هم این است که جلسه کمیته برنامه‌ریزی و بودجه نویسی شهرستان میاندوآب در تیرماه قبل از شهرستان شدن چهاربرج انجام شده است.

براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال بخش‌های باروق به مرکزیت باروق و مرحمت‌آباد به مرکزیت چهاربرج به شهرستان ارتقا و فرمانداری این شهرستان‌ها با منفک شدن از شهرستان میاندوآب افتتاح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha