۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84534350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ روستای چهارمحال و بختیاری در معرض خطر سیلاب قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ روستای در معرض خطر سیلاب در استان شناسایی شده است که تاکنون مردم ۵۵ روستا در شهرک‌های امن جابه جا شده‌اند و ۳۷ روستای دیگر همچنان در معرض این مخاطره طبیعی قرار دارد.

خسرو کیانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها بیشتر در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، اردل و کیار پراکنده شده است و  جابه‌جایی و درجاسازی این روستاهای در معرض خطر، با محوریت بنیاد مسکن در حال انجام است اما هنوز کامل نشده است.

کیانی تصریح کرد: برای مقابله با خطر سیلاب که یکی از مخاطرات جدی در استان به شمار می‌رود آمادگی نسبی ایجاد شده و دستورالعمل‌های مرتبط برای هریک از شهرستان‌های تدوین و ابلاغ شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی نقاط استان در معرض خطر سیلاب قرار دارد، اظهار داشت: تاکنون اقداماتی برای مقابله با سیلاب در استان انجام گرفته است که از جمله آن می‌توان به لایروبی مسیل‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و سیل‌بندها اشاره کرد.

کیانی خاطر نشان کرد:  دستورالعمل ایجاد آمادگی در هر یک از فصول سال متناسب با مخاطرات همان فصل تدوین می‌شود که سیلاب جدی‌ترین خطر در فصل زمستان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص این مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

بر اساس این برنامه، سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی به ترتیب از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور، دارای ۱۰ شهرستان با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha