۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84534357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: شهرستان خواف از نظر زیرساخت‌های عمرانی مشکل دارد

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف گفت: این شهرستان از نظر زیرساختهای عمرانی مشکلات زیادی دارد و توجه به این حوزه از جمله شتاب‌بخشی به طرح تکمیل محور مواصلاتی چهارخطه خواف - تربت حیدریه، با توجه به حجم بالای تردد وسائل نقلیه در آن و خطرات موجود، به عنوان مطالبه اصلی مردم خواف مطرح است.

حسین سنجرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید و وجود روحیه جهادی در دولتمردان گفت: این تغییر انتظارات مردم را برای توجه به مشکلات و کمبودهای مناطق گوناگون افزایش داده است و رفع معضل بیکاری و مشکل تامین آب شرب و توسعه زیرساختهای ورزشی، آموزشی و غیره از مطالبات مهم شهروندان خوافی است.

وی ادامه داد: افزایش پزشکان متخصص و لزوم ماندگاری بیشتر آنان و توسعه زیرساختهای بهداشت و درمان و رفع معضل کمبود نهاده های دامی در شهرستان خواف نیز عنایت بیشتر مسوولان و دولتمردان را می طلبد.

فرماندار خواف گفت: از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار که در ۲ سال گذشته برای توسعه زیرساختهای عمرانی و زیربنایی این شهرستان هزینه شده، ۹۰ درصد توسط شرکتهای معدنی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی شان در منطقه تامین شده است.

سنجرانی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و اهتمام جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، مردم را نسبت به خدمات مسوولان دلگرم تر کرده است، گفت: مردم شیعه و سنی این شهرستان امیدوارند که دولت با عنایت خاص به مناطق مختلف شهری و روستایی و شناسایی و رصد دقیق تنگناها از طریق سفرهای استانی، گامهای موثری برای رفع کمبودهای زیرساختی مناطق بردارند.

فرماندار خواف گفت: این دولت با وجود مسائل و مشکلات گوناگون نظیر تحریم های اقتصادی و ظالمانه دشمنان، بحران کرونا و غیره، خدمات مطلوبی به مردم ارایه کرده و خدمات آن طی مدت کوتاه از آغاز فعالیت آن در جامعه قابل لمس است. 

سنجرانی با اشاره به اهتمام و برنامه ریزی خاص دولت سیزدهم برای کنترل بازار گفت: تحقق این مهم نیازمند همراهی همه مسوولان و مردم و بخشی از این معضل تورم ناشی از شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان است.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

خواف مرکب از چهار بخش "مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی" ۹۶ روستا دارد و ۶۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

شهرستان خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 

معادن سنگ‌آهن سنگان در حوزه شهرستان خواف با یک میلیارد تن ذخیره معدنی، یکی از ۱۰ منطقه معدنی بزرگ سنگ‌آهن در جهان است. 

این معادن تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن برای واحدهای صنعتی فعال در کشور است.
مجموعه کانسارهای سنگ‌آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha