تزریق دُز اول واکسن کرونا باید ۲ هفته آینده در کرمانشاه به اتمام برسد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم در انجام واکسیناسیون کرونا را ضروری دانست و گفت: تزریق دُز اول واکسن در استان باید تا ۲ هفته آینده به صورت کامل انجام شود.

به گزارش ایرنا، دکتر «ابراهیم شکیبا» دوشنبه شب در جلسه متولیان حوزه بهداشت و سلامت استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای مقابله با کرونا براساس اعلام وزارت بهداشت در همه موارد سرآمد بوده که باعث افتخار است و باید همچنان این جایگاه حفظ شود.

وی تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم استان کرمانشاه از افتخارات ما است و در بحث واکسیناسیون  مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را می طلبد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از همه مردم درخواست می کنم برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون شرکت کنند تا شاهد کنترل کرونا، رونق کسب و کارها و نیز بازگشت سلامتی به جامعه باشیم.

وی گفت: در هر شهرستان باید کمیته اختصاصی تزریق واکسن برای گروه های هدف در کوتاه ترین زمان ممکن تشکیل شود.

شکیبا افزود: اصنافی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند نباید هیچ خدماتی به مردم ارایه دهند و واکسیناسیون گروه هدف در جمعیت روستایی تحت پوشش بهورزان، باید به ۱۰۰ درصد برسد.

راه‌اندازی تیم سیار واکسیناسیون در شهرستان‌ها

وی اظهار داشت: هدف ما صیانت از سلامت مردم و تشویق آنها به انجام واکسیناسیون است در همین راستا باید تیم های سیار در شهرستان‌ها فعال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام دغدغه و تلاش همکاران بهداشتی حفظ سلامت مردم و تشویق جامعه به دریافت واکسن کرونا بود و اینکه واکسیناسیون به صورت فعال انجام شود.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد.

شکیبا اضافه کرد: متاسفانه به دلیل برخی تبلیغات منفی، شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است.  

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در واکسیناسیون، مدیریت کرونا و حفظ جان و سلامت آنها است.

لزوم مراجعه سریع گروه های هدف برای تزریق واکسن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانش آموزان، اصناف، مادران باردار، کارمندان، روستاییان، کارگران و افرادی که در اماکن شلوغ مانند پاساژها کار می کنند از جمله گروه هایی هستند که باید به سرعت برای تزریق واکسن اقدام نمایند.

وی افزود: دانش آموزان و اصنافی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند موظف به انجام ۲ بار تست PCR منفی در هفته با هزینه شخصی می باشند.

به گزارش ایرنا،  ۵۰ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالای استان کرمانشاه تاکنون هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هم اکنون ۴۱ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی در استان فعال است که علاوه بر مراکز فوق، ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان به چرخه تزریق واکسن کووید۱۹ اضافه شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۴ بخش، ۳۵ شهر و ۸۷ دهستان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha