محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی در سردشت اعمال شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: محدودیت‌های متناسب با شرایط قرمز کرونایی و نحوه فعالیت واحدهای صنفی در راستای کنترل شیوع کرونا در این شهرستان اعمال شد.

داود آتشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط حاد مقابله با کرونا و تغییر وضعیت شهرستان به حالت قرمز، دستور بر تعطیلی تالارها، مدارس و مراکز آموزشی و هنری، باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌های خصوصی، آرایشگاه‌های زنانه، قلیانسراها و رستوران‌ها تا عبور از این شرایط ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه دستور پلمب واحدهای متخلف و همچنین تشدید نظارت بر بازار توسط فرمانداری داده شده است، گفت: تنها در یک روز کاری با حضور نمایندگان فرمانداری، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اماکن هفت قلیان سرا پلمب شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: همچنین با هماهنگی های انجام شده ارایه خدمات اداری و غیر اداری برای افرادی که نسبت به دریافت واکسن خود اقدام نکرده اند، انجام نخواهد شد.

آتشی با بیان اینکه هم اکنون به اندازه کافی واکسن کرونا در سردشت موجود است، اضافه کرد: طبق آخرین آمار تاکنون ۱۱۴ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده که از این تعداد ۷۲ هزار نفر دز اول و ۴۲ هزار  نفر نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر بالای ۱۲ سال در سردشت واجد شرایط واکسیناسیون هستند، گفت: هم اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط است.

وی تاکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم با آگاه سازی و بیان اهمیت تزریق واکسن، زمینه همکاری شهروندان برای استقبال از آن را فراهم کنند.

شهرستان مرزی سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha