نام و یاد شهیدان تضمین کننده عزت و افتخار ملت ایران است

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: آرمان روشن و پرچم پایدار شهیدان و ایثارگران تا قیام قیامت تضمین کننده افتخار و سرافرازی برای ملت است.

به گزارش ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در یادواره شهدای آبدانان ضمن تجلیل از نقش موثر مردم این شهرستان در جریان دفاع مقدس اظهار داشت: ساکنان سربلند این دیار دانش پرور با مشارکت بی نظیر در جبهه های جنگ و تقدیم بهترین فرزندان فرهیخته خود به اسلام و قرآن ، مراتب عشق و وفاداری خود را به ولایت امر و امام عزیز در نهایت شایستگی ابراز و اثبات کردند.

وی شهدا را مشعل داران ایثار و آزادگی دانست و افزود: آبدانان واژه زیبایی است که با شهیدانش زیباتر و ماندگارتر شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، رهبری را ستون سترگ و خیمه اقتدار عنوان و تاکید کرد: آمریکای متجاوز که روزی نماد قدرت در جهان بود، با اعجاز اندیشه ایثار و شهادت، هوشیاری و هدایت رهبری انقلاب، امروز به منفورترین و بی آبروترین نظام سیاسی در منطقه تبدیل شده است.

شاکرمی به اشراف و برتری نظامی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره و اضافه کرد: آرمان و استراتژی نظامی ما با تاسی از اخلاق اسلامی و منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته و از اول تا آخر یاور مظلوم و ضد ظالم و متجاوز در اقصی نقاط دنیاست.

وی تضعیف آرمان شهدا در فضاهای مجازی را خیانت به کشور و نشانه ضعف دانست و یادآور شد: شهید رضایی نژاد و دیگر شهیدان جان برکف در آبدانان و همه استان آبروی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی هستند و حفظ مسیر آنان نیز بر همه افراد جامعه واجب و لازم است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام حضور مردم در عرصه های مختلف را بسترساز قیام حضرت حجت (عج) برشمرد و بیان داشت: کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان ایلام یک حماسه باعظمت و ماندگار است که اجر و اثر آن کمتر از رزم شهیدان و پایداری جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نیست.

شهرستان آبدانان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ شهید گلگون کفن، ۸۴۰ جانباز سلحشور و ۳۶ آزاده ایثارگر به انقلاب اسلامی تقدیم اسلام و استمرار این نظام الهی کرده اند.

قرائت شعر و دکلمه، اجرای نمایش، راه اندازی نمایشگاه شهیدان، تجلیل از فرزندان شاهد و توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی از دیگر برنامه های یادواره شهدای آبدانان بود که با حضور اقشار مختلف مردم در سالن شهید رجایی این شهرستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha