خراسان رضوی توسعه روابط تجاری با پاکستان را هدف‌گذاری کرده است

مشهد- ایرنا- رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال این استان در حوزه تجارت خارجی، توسعه روابط و مبادلات تجاری با کشور پاکستان در جهت تحقق ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه ایران است.

محمدعلی امیرفخریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاکستان از کشورهای بزرگ و باظرفیت منطقه است که پنجمین مقصد صادراتی خراسان رضوی و نهمین کشور تامین کننده اقلام مورد نیاز این استان است.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال خراسان رضوی صادرات ۵۳ میلیون دلار کالا به پاکستان بوده است که طی ۶ ماهه امسال ۲۳ میلیون دلار از این عدد محقق شده و  این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پاکستان یکی از مهمترین اهداف ارتقای روابط ایران با کشورهای همسایه به سبب محدودیتهای تجاری ناشی از تحریم هاست و از سوی دیگر پاکستان می تواند یکی از کشورهای طرف تجاری ایران برای تامین نیازهای متقابل به کالا باشد.

امیرفخریان افزود: امسال چندین نشست کارگروه توسعه صادرات به بررسی ظرفیتهای تجاری پاکستان و احصای نیازهای استان به اقلام آن کشور اختصاص یافت، دوره ها و همایش های آموزشی در این زمینه برگزار و هیات تجاری از استان به آن کشور اعزام شد و قرار است خراسان رضوی در نمایشگاه کراچی پاکستان در اواخر ماه جاری حضور پررنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی هفتمین استان کشور در برخورداری از سهم صادرات ایران به پاکستان در سال ۹۹ بوده و در تلاش است که سهم خود در این بخش را تا پایان امسال به استان پنجم کشور برساند.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده اقلام صادراتی خراسان رضوی به کشور پاکستان شامل میوه های سردسیری، انواع خشکبار، محصولات لبنی، غلات، کفپوشها، محصولات آهنی و فولادی، انواع کنسرو و عمده اقلام وارداتی خراسان رضوی از کشور پاکستان برنج، میوه های گرمسیری، گوشت و یک سری ادویه است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از راه استان سیستان و بلوچستان ۶۱۳.۴ کیلومتر مرز خشکی و از طریق دریای عمان ۳۱۱.۴ کیلومتر مرز آبی و درمجموع ۹۲۴.۸ کیلومتر مرز مشترک دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha