۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84535441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکواندوکار شاهرودی مدال آسیایی خود را به خانواده شهید هدیه کرد

شاهرود - ایرنا - هادی خالقیان دارنده مدال برنز تکواندو گیوروگی مردان آسیا ، مدال خود را به خانواده شهید حسین غنیمت پور از تکواندوکاران شاهرودی هدیه کرد.

خواهر شهید شاخص تکواندوکار کشور شامگاه سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اعلام کرد: این قهرمان تکواندو یاد دوران ورزشی شهید را در خانواده زنده کرد.

کبری غنیمت‌پور افزود: این شهید در زندگی بسیار با گذشت بود و همیشه با وضو در تمرینات ورزشی حاضر می شد.

وی با بیان اینکه حسین غنیمت پور باشگاه ورزشی و مسجد را هم عرض یکدیگر می دانست ، ابراز داشت: برادرم مسجد را جایگاه خودسازی روحی و روانی و باشگاه ورزشی را جایگاه پرورش جسم می‌دانست.

عزم اداره ورزش و جوانان برای حمایت از قهرمانان 

رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود هم در حاشیه این آیین گفت: با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان  از ورزشکاران حرفه ای این شهرستان حمایت می‌شود.

به گفته مقداد تیموری ، ورزشکاران حرفه ای الگوی مناسبی برای جوانان به شمار می روند.

علی‌اکبر ابراهیمیان رییس هیات تکواندوی شهرستان شاهرود هم در این آییین گفت:  توانمندی و ظرفیت های نهفته بسیاری در ورزشکاران رشته تکواندو این شهرستان وجود دارد.

وی ابراز داشت: نتیجه این پیگیری ها و آموزش های علمی و نوین در عرصه های ملی ، آسیایی و بین المللی در آینده نزدیک به منصه ظهور خواهد رسید.

کسب نشان قهرمانی تکواندو در عرصه ملی و بین المللی دشوار است

مسوول کمیته پژوهش، تحقیقات، آمار و برنامه ریزی هیات تکواندو استان سمنان هم در این آیین گفت: تکواندو ورزشی پرطرفدار در جهان است که رقابت برای کسب عناوین قهرمانی آن با وجود قهرمانان نامدار ایرانی و خارجی بسیار سنگین است.

سهیل مولانا افزود: در رشته تکواندو به جز استقامت بدنی ، تمرینات حرفه ای پرورش خلاقیت و استفاده  مناسب از زمان در مبارزات  ضرورت دارد.

وی  دستیابی به نشان های ملی و بین المللی  در این رشته را منوط به فراگیری دانش‌های نوین خواند و تاکید کرد: تمرینات منظم و علمی و استفاده از تجربیات مربیان برای فتح سکوهای قهرمانی الزامی است .

هادی خالقیان هم چنین امروز در گلزار شهدا هم حاضر شد و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

خانواده شهید هم با قبول هدیه این ورزشکار ، نشان قهرمانی وی را بر گردنش آویختند.

به گزارش ایرنا ،شهید غنیمت پور 24 دی ماه 65 در عملیات کربلای پنج، به وسیله ترکش خمپاره در منطقه ی شلمچه آسمانی شد. 
آبان ماه سال 1397، محمد علی خسروی، قهرمان 17 ساله المپیک جوانان جهان در رشته تکواندو، با حضور در خانه پدر شهید غنیمت پور نشان طلای خود را به خانواده این شهید دفاع مقدس تقدیم کرد.
مردم شهیدپرور شاهرود در نهضت امام خمینی (ره) ، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) بیش از یک هزار و 100 شهید تقدیم کرده اند.

در شاهرود ۷۵۰ تکواندو کار و ۳۰ مربی و داور در این رشته ورزشی فعالیت دارند و بیش از سه هزار نفر در رشته های رزمی  مختلف مشغول ورزش هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha