۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84535825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 طرح امداد هوشمند به صورت آزمایشی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

شهرکرد -ایرنا- معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر حفظ کرامت جامعه هدف و خدمت‌رسانی سریعتر به این افراد گفت: اجرای طرح سراسری امداد هوشمند از اول آذرماه در چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی(پایلوت) آغاز خواهد شد.

مجید باجیلان روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان افزود: اجرای این طرح در راستای تسهیل و سرعت‌بخشی در ارائه خدمات به جامعه هدف و نیازمندان، حفظ کرامت جامعه هدف، خدمات‌رسانی و خدمت‌دهی سریعتر انجام می‌شود و در این طرح نیازی برای مراجعه جامعه هدف به شعب امداد وجود ندارد و افراد با خوداظهاری و به صورت اتوماتیک در سیستم امداد هوشمند، از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از ۱۲۰ فعالیت و خدمت به جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: در این سیستم ارائه ۳۵ خدمت به جامعه هدف پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی شده که اجرای طرح امداد هوشمند تا پایان بهمن‌ماه سالجاری در سراسر کشور اجرا شود.

باجیلان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعات مردم به این نهاد حمایتی افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به مشکلات، تمام مراجعه کنندگان که نیازمندی آنها توسط مددکاران محرز شود، از خدمات مستمر این نهاد و یا خدمات موردی و تک خدمتی این نهاد بهره‌مند شوند.

وی افزود:هم‌اکنون سقف پشت نوبتی برای زیرپوشش قرار گرفتن این نهاد نزدیک به صفر است و تمام نیازمندانی که کمیته امداد مراجعه کردند و ویژگی و شاخص برای زیرپوشش قرار گرفتن را داشتند زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند و پیش‌بینی می‌شود در چهارمحال و بختیاری نیز پشت نوبتی زیرپوشش تا پایان سال به صفر برسد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این طرح، توانمندسازی جامعه هدف که در قالب سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگی است به صورت هوشمند اجرا می‌شود و نیاز به مراجعه نیازمندان و جامعه هدف به مراکز کمیته امداد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه که چابک‌سازی و برون‌سپاری خدمات امداد از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: اجرای این طرح یک گام در راستای چابک‌سازی سیستم امداد است.

باجیلان از بازنشسته شدن سه هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان این نهاد از سال ۹۵ تا کنون خبر داد و گفت:پس از بازنشسته شدن این جمعیت نیروی جدید جایگزین نشده و با اجرای این طرح برای رفع مشکلات کمبود نیرو در امداد طراحی شده است.

وی به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغالزایی و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: در چهارمحال وبختیاری علاوه بر بودجه‌ای که برای تسهیلات به امداد استان اختصاص داده شد، امکان افزایش این اعتبارات تا سقف ۲۵ درصد نیز برای امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۳هزار و ۷۰۰خانوار  با جمعیتی حدود به ۱۰۱هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha