طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم زارهای استان همدان اجرا شد

همدان-ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم زارهای این استان برای دومین سال متوالی اجرا شد.

«علی بایگانه» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جهش تولید دیمزارها یک طرح ملی است که با مشارکت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۱۵ استان کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه همدان، استانی دیم خیز با عمده محصول گندم و جو است افزود: این استان حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار اراضی دیمی و حدود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آیش دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در این استان باید محصولات جدیدی چون گلرنگ، گیاهان علوفه ای جدید و حبوبات در تناوب با غلات کشت شود افزود: با اجرای طرح جهش تولید دیمزارها، عملکرد در واحد سطح و درآمد افزایش می یابد.

بایگانه خاطرنشان کرد: کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید دیمزارها با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی از مشاوره های فنی کارشناسان استفاده کنند و با عقد قرارداد از حمایت های این طرح همچون نهاده ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود افزود: این استان ۴.۵ درصد محصولات کشاورزی کل کشور را تولید می‌کند.

استان همدان یک هزار و ۹۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد آن در حوزه زراعت، ۳.۷ درصد در حوزه باغ‌ها و مابقی هم در بخش آیش است.

استان همدان از مهمترین قطب‌های بخش کشاورزی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha