علوم پزشکی برای ۲۲هزار کارمند استان مرکزی برنامه سلامت محور داشته باشد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با نگرش به امکانات موجود و هزینه مالی برای ۲۲ هزار کارمند این استان برنامه سلامت محور داشته باشد.

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: اجرای برنامه سلامت محور برای این قشر جامعه موجب می‌شود تا از بروز بیماری‌های گسترده در جامعه جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ هزار کارگر در استان مرکزی به فعالیت اشتغال دارند و باید برنامه‌های سلامت محور با هدف داشتن جامعه سالم به آنان آموزش داده شود تا هزینه درمان کاهش و جمعیتی سالم داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: باید در حوزه سلامت با رویکرد «اقتصاد سلامت محور» برای جوامع مختلف برنامه‌ریزی صورت گیرد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: زیرساخت‌های سلامت در نظام تحول سلامت توسعه یافته و موجب شده در چهار دهه گذشته امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۵ سال برسد و ۱۱ میلیون جمعیت حواشی شهرها در حوزه تحول نظام سلامت زیرپوشش قرار گیرند.

دکتر«ریتا ظهیری» افزود: با وجود اقدامات مطلوبی که در طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت اما هشت میلیون نفر مبتلا به دیابت، ۶ و نیم میلیون معتاد به سیگار با مصرف ۱۳ نخ در روز، ۲۵ میلیون نفر اضافه وزن، ۱۷ هزار نفر فوت ناشی از تصادف رانندگی در کشور به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت تمام وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد فقط می‌تواند ۲۰ درصد، سلامت جامعه را فراهم کند و ۸۰ درصد باقی مانده باید با مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌ها عملیاتی شود.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: خانه سازمان‌های مردم نهاد بالاترین مشارکت را در استان مرکزی دارند و می‌توان از این ظرفیت در حوزه سلامت نیز استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha