۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 84536206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عدالت در توزیع بودجه استانی رعایت شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و برنامه بودجه خواست عدالت را توزیع مناسب بودجه سال ۱۴۰۱ به استان‌ها مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اصغر باقرزاده» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی،  در تذکر شفاهی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گفت: سال گذشته در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ در مجلس با تخصیص ۸ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و ثبات تعرفه وارداتی  موافقت شد.  اما به‌رغم اختصاص رقم فوق،  شاهد افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی هستیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس یازدهم افزود: به‌رغم اینکه در بودجه پیش‌بینی شده بود با تخصیص ارز ترجیحی، باید کالاهای اساسی به موقع، در زمان و قیمت مناسب به دست مردم برسد و در قانون بودجه احکامی را تصویب کردیم که سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و زیربنایی تسهیل شود متاسفانه دولت قبل،  برای این احکام برنامه نداشت.

باقرزاده تصریح کرد: از دولت سیزدهم انتظار داریم به این نکات بها دهد. افزایش رشد اقتصادی و تولید و کنترل تورم که خواست مقام معظم رهبری و جامعه است از مسیر اجرای قانون بودجه هموار می‌شود. انتظار داریم در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دغدغه‌های فوق در قالب اصلاح ساختاری بودجه توجه شود. همچنین موضوع توزیع بین استانی بودجه باید عادلانه باشد.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی چون مازندران به‌رغم بارش فراوان در فصول سال در خشکی به سرمی‌برند، گفت: در برخی از شهرهای استان با تانکر آبرسانی می‌شود در حالی که باید دولت‌ها برای منابع آب خدادادی زیرساخت لازم را فراهم کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس یازدهم با بیان اینکه فقدان سازه‌های آبی حاصل مدیریت‌های تمرکزگرایانه و عدم عدالت در توزیع بودجه‌های استانی و درون استانی است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مهار آب‌های سطحی در استان مازندران ۱۰ درصد است در حالی که متوسط کشوری آن ۴۴ درصد است. بر همین اساس از دولت می‌خواهیم در فصل برنامه‌ریزی برای بودجه ۱۴۰۱ شاخص‌ها بر مبنای بودجه‌ریزی صحیح اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha