شورای شهر مشهد از ایده‌های شاخص مرتبط با مدیریت شهری حمایت می‌کند

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر و مدیریت شهری از طرح‌ها و ایده‌های شاخص مرتبط با مدیریت شهری و استارتاپ ها حمایت می‌کند.

حسن موحدیان روز چهارشنبه در وبینار کارآفرینی و اشتغال از نگاه مدیریت شهری افزود: استارتاپ‌ها در کارآفرینی نقش مهمی دارند و شورای شهر مشهد توجه ویژه‌ای به این مهم دارد و کارخانه نوآوری مشهد نیز بستر مناسبی برای حضور استارتاپ‌هاست که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی اضافه کرد: کسب‌ و کار در دنیای امروز تغییر پیدا کرده و خود را با این نگاه و فرهنگ باید همراه کنیم، دوران فروش و تاراج سرمایه گذشته و از این طریق نمی‌توان به اهداف و ساحل نجات اقتصادی دست یافت.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس اصل کارآفرینی، باید پذیرفت که نسبت به حل مسایل، نیازمند تغییراتی در نگرش، فرهنگ و دیدگاه خود هستیم.
موحدیان افزود: امروزه کشورهایی می‌توانند به لحاظ اقتصادی حرف اول را در دنیا بزنند که کارآفرین باشند، نفت و منابع طبیعی برای ما کارساز نیست و به انسان‌های خلاق و کارآفرین نیاز است.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از ذهن خلاق، نوآور و پویا را باید جایگزین پشت میزنشینی و کار اداری کرد و کشورهای توسعه یافته موسسات متعدد کارآفرینی ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی این موضوع داشته‌اند که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایران، افراد نخبه و فرهیخته بسیاری داریم که اگر به آنها توجه نشود بی‌شک در آینده دچار مشکل خواهیم شد و باید مانع از فرار مغزها شد.
موحدیان افزود: فعالیت بدون پژوهش و مطالعه نیز اقدام بسیار غلطی است که صرفا موجب هدررفت منابع مالی شهرداری می‌شود و مصداق بارز این مهم را در کمربند جنوبی مشهد شاهدیم، پروژه‌ای که با هزینه‌های سنگین انجام و سرانجام در میانه راه تعطیل شد.

وی ادامه داد: متخصصان و پژوهشگران در تعامل با مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر مشهد می‌توانند ضمن مساله‌یابی، به پیشبرد مسایل پژوهشی در حوزه شهر و شهروند بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha