۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84536398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غلظت غبار و سرمای زیرصفر درجه در هشدار زرد هواشناسی سمنان

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان برای امروز چهارشنبه غلظت غبار و طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه آینده، سرمای زیرصفر، مه‌آلودگی، بارش، و وزش باد شدید در قالب هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، از وجود جوی پایدار و همراه با وزش باد طی امروز در استان سمنان خبر داد و در ادامه به ایرنا گفت: با توجه به پایداری و سکون جو، طی امروز و فردا در نواحی غربی، مرکزی و صنعتی استان سمنان غلظت غبار پیش بین می شود. 

وی یادآور شد: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، نشان از شرایط ناپایدار جوی استان از بعدازظهر پنجشنبه با فعالیت امواج ناپایدار جوی دارد.

ایرج مصطفوی با توصیف سامانه مورد انتظار بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه به صورت بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی ، و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی کاهش محسوس دما بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگرادی در روزهای آینده، افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران در غالب نقاط استان به ویژه طی روزهای جمعه تا شنبه دور از انتظار نیست.

مصطفوی، به بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی سردسیری و کوهستانی اشاره کرد.

وی وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی و مرکزی را دور از انتظار ندانست.

وی گفت: اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت یکشنبه پیش بینی می شود.

وی گفت: خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز دوشبه ۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز شهمیرزاد و مهدیشهر و به ترتیب با یک و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و ایوانکی با ۱۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنات یادآور شد: سرمای هوا تا روز یکشنبه در نقاط مختلف استان ادامه می یابد و شنبه و یکشنبه دمای سه درجه زیرصفر و شهمیرزاد یک درجه زیرصفر را تجربه می کنند.//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha