۴۰۰میلیارد ریال برای تامین آب عشایری کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود

گچساران - ایرنا - مدیرکل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج طرح تامین آب پایدار آشامیدنی مناطق عشایری استان با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست.

به گزارش ایرنا،فیض الله آذر روز چهارشنبه در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار در منطقه عشایری دریلا از توابع گچساران برگزار شد اظهار داشت:آبرسانی به عشایری شرق گچساران یکی از مهمترین این طرح هاست  که تاکنون ۱۰۰میلیارد  ریال برای آن هزینه شده است.

وی بیان کرد:برای تکمیل این طرح ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرکل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین طرح مطالعاتی تامین آب پایدار به عشایر غرب گچساران نیز در دست اجراست که عملیاتی شدن آن نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت رفاهی عشایر این منطقه خواهد داشت.

آذرفر تاکید کرد:آبرسانی به عشایر زیلایی،پشت کوه بهمئی شبلیز وآبریز از دیگر طرح های تامین آب پایدار در مناطق عشایری استان است که بهره برداری از این طرح ها زندگی اهالی عشایر استان را متحول خواهد کرد.

وی با اشاره به خشکسالی های پیاپی و کاهش  و یا خشکیدگی آب ۷۰در صد از چشمه های  آب عشایری استان تاکید کرد: تکمیل پروژه های تامین آب پایدار مهمترین نیاز عشایر کهگیلویه و بویراحمد است.

آذرفر کمبود و فرسوگی تجهیزات  آبرسانی سیار به مناطق  عشایری استان را یادآور شد و از استاندار خواست تا تانکرهای آبرسان دستگاه های اجرایی دیگر برای تامین آب آشامیدنی عشایر استان بسیج  شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۰ دستگاه تانکر ۱۴ هزار لیتری کار آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را انجام می دهند.

وی همچنین از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر استان خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از این میزان جذب و پرداخت شده است.

۷۲هزار نفر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲هزار خانوار  معادل ۱۰در صد از شهروندان استان در مناطق عشایری زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha