شوراهای دانش آموزی بازوان اجرایی مدیران مدارس هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شوراهای دانش آموزی بازوان توانمند اجرایی مدیران مدارس هستند که می توانند در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرای برنامه ها و همچنین نظارت بر اجرای برنامه ها نقشی موثر ایفا نمایند.

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در مراسم نمادین بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خودباوری، اعتماد به نفس، اعتقاد به توانمندی ها و در معرض رأی دیگران قراردادن خود، گام بسیار مهمی در فرآیند انتخابات شوراهای دانش آموزی است افزود: رهنمون ساختن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه و تربیت دانش آموزان متعهد، مسوولیت پذیر، مومن، صادق و درستکار، رسالت دستگاه تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز باید عهده دار یک نقش در مدرسه باشد تا اندوخته و تجربه مناسبی برای حضور فعال و موفق در جامعه داشته باشد ادامه داد: با توجه به اینکه مخاطب رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نوجوان و جوانان هستند، شوراهای دانش آموزی می توانند طلایه داران تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شوراهای دانش آموزی فرصت مغتنم برای تربیت دانش آموزان قانون مدار، جامعه پذیر و مشارکت پذیر است.

بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار شد و در هر یک از مدارس به نسبت جمعیت دانش آموزی، دانش آموزان از بین نامزدهای داوطلب اعضای شورای دانش آموزی مدرسه خود را انتخاب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha