۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84536749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان گیلانی از فعالیتهای کوهنوردی و گردشگری طی۲ روز آینده بپرهیزند

رشت- ایرنا -مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گیلان گفت: شهروندان از فعالیتهای کوهنوردی و گردشگری طی۲ روز آینده پرهیز کنند .

امیر مرادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بی توجهی به توصیه ها و هشدارها در پی بارندگی های شدید اخیر و طغیان رودخانه ها و یا وقوع سیلاب ؛ موجب از دست رفتن جان چندین نفر در استان شد.

وی با توصیه تأکید بر اینکه مردم از تردد غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کنند ، یادآور شد: طی پنجشنبه گذشته ، یک تیم هفت نفره بدون هماهنگی و مجوز هیات کوهنوردی در شرایط جوی بارندگی شدید اقدام به کوهنوردی کردندکه یک نفر از آنها براثر سقوط در رودخانه جانش را از دست داد.

مرادی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی ارتفاع موج دریا در سواحل استان فردا پنجشنبه به ۲ تا ۳ متر می رسد، گفت: دریا برای ماهیگیری و فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست و صیادان باید از فعالیت‌های دریایی طی روز پنجشنبه خودداری کنند.

وی همچنین به برگزاری جلسه آمادگی برای بحران های احتمالی در زمستان در استان طی امروز چهارشنبه اشاره و تاکید کرد: به همین منظور تمامی دهیاران برای آمادگی برف سنگین در حوزه روستا آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مرادی ادامه داد: تعمیر و تجهیز ماشین آلات در اختیار برای مدیریت برف، استفاده از تراکتورهای کشاورزان در زمان های بارش برف سنگین، تشکیل تیم واکنش سریع روستایی برای مقابله با برف،هشیاری و اطلاع رسانی بموقع از میزان بارش ها از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای آمادگی در زمان بحران هاست.

وی با اشاره به پیش بینی تامین کالاهای اساسی همچون سوخت و آرد در روستاها برای زمان بارش برف سنگین احتمالی در استان گفت: نشست دهیاران با همکاران خود در روستاهای همجوار به منظور تعیین روستای معین و هماهنگی جهت کمک و همکاری با یکدیگر در زمان لازم و استفاده از ظرفیت خانه های هلال روستایی و امکاناتی که هلال احمر در آنجا پیش بینی کرده و شناسایی نقاط آسیب پذیر روستا از دیگر موضوعاتی بود که امروز در جلسه آمادگی با بحران های احتمالی در فصل سرما بررسی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین ایجاد گروههای جهادی مردمی، برنامه ریزی جهت جلب مشارکت های مردمی ،آموزش همگانی مردم با کمک جمعیت هلال احمر و پیش بینی اورژانس برای خانم های باردار و زمان و نحوه انتقال آنها را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مدیریت بحران در استان عنوان کرد.

 هواشناسی گیلان از اواخر امشب تا روز جمعه هفته جاری را همراه بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید ، در ارتفاعات بارش برف ، کاهش دما و رعد و برق پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha