کرونا مراکز فرهنگی و هنری ۲ شهرستان خراسان شمالی را دوباره تعطیل کرد

بجنورد- ایرنا- فعالیت نگارخانه ها، سالن های سینما، تئاتر و آموزشگاه های آزاد هنری و سینمایی شهرستان های گرمه و جاجرم در جنوب و جنوب غربی خراسان شمالی به علت وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع بعدی متوقف شد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید ستاد ملی کرونا شهرستان های گرمه و جاجرم  در وضعیت قرمز قرار گرفت که فعالیت نگارخانه ها، سالن های سینما و آموزشگاه های آزاد هنری در این شهرها بصورت حضوری ممنوع شد.
 ابوالحسن حیدری گفت: این ممنوعیت آموزش‌های حوزه فضای مجازی را در بر نمی‌گیرد و تنها شامل آموزش‌های حضوری (گروهی و انفرادی) است و از سرگیری و یا تمدید ممنوعیت فعالیت مراکز فوق تابع مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای با و ضعیت نارنجی نیز سالن های سینمایی با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی است گفت: فعالیت در آموزشگاه های آزاد هنری نیز با حضور ۱۰ نفر است.

فعالیت مراکز فرهنگی و هنری  که از نیمه دوم مرداد ماه امسال به علت اعمال محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده بود از اواخر شهریور با تغییر رنگ‌بندی در استان آغاز شد و دوباره با وارد شدن این خطه به وضعیت پرخطر کرونایی تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های گرمه و جاجرم در وضعیت قرمز کرونایی، سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت نارنجی و فاروج، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد یا خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری  دارای ۹ سالن سینما  با ۲ هزار ۲۷۴ صندلی و ۱۲ سالن نمایش دارد.

شهرستان های گرمه و جاجرم در جنوب و جنوب غربی این استان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha