۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84537092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۵۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های مهاباد خسارت زد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: سیل هفته گذشته‌ در شهرستان مهاباد ۵۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های حمل و نقلی و کشاورزی و منازل مسکونی این شهرستان خسارت زد.

امیر عباس جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به بخش کشاورزی و ۷۰۰ هکتار اراضی این شهرستان بوده و باقی نیز در بخش‌های راه، منزل مسکونی و خودروهای شخصی بوده است.

وی ادامه داد: این برآورد خسارت در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد و مساله برای تعیین وضعیت و رسیدگی به خسارات، به وزارت کشور ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی با حوادث و مخاطرات طبیعی لازمه مدیریت بحران است.

جعفری اظهار داشت: متاسفانه استان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیای در معرض حوادث و بلایای طبیعی قرار گرفته که سیل، رانش زمین، ‌زلزله و سرمازدگی، مهمترین مخاطرات طبیعی استان محسوب می شوند.

وی بیان کرد: پیرو وقوع سیل روز چهارشنبه در منطقه مکریان مهاباد بلافاصله با دستور  استاندار تمامی دستگاه‌های خدمات رسان وارد عمل شدند.

بارش شدید باران بعدازظهر روز چهارشنبه هفته گذشته در مهاباد موجب جاری شدن سیل در پنج نقطه از این شهر شد که بیشترین میزان آن در منطقه "مکریان" بود.

در پی وقوع سیلاب در شهرستان مهاباد رییس جمهوری در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد، ضمن دریافت گزارش آخرین وضع مناطق سیل‌زده در مهاباد و میزان خسارات وارده و شرایط مردم، دستورهای لازم را صادر کرد.

آیت الله رییسی همچنین در همین زمینه دستورهایی خطاب به وزیر کشور و معاون اجرایی رئیس جمهور صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha