خراسان رضوی مجری ۲۰ هزار برنامه در هفته کتاب است

مشهد- ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار برنامه برای بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی در نظر گرفته شده که از ۲۴ آبان تا اول آذر ماه به اجرا گذاشته می‌شود.

افشین تحفه گر روز پنجشنبه در نشست ستاد برگزاری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی افزود: این استان به عنوان خاستگاه فرهنگ و هنر در برنامه های ترویج کتابخوانی پیشرو است و برنامه هفته کتاب در این استان با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم" برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار پایگاه و مرکز فرهنگی در خراسان رضوی برنامه های هفته کتاب را برگزار می کنند که از جمله مهمترین این برنامه ها، رونمایی از ۷۲ جلد کتاب صوتی با موضوع ایثار و شهادت، رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب، برگزاری ۱۰۰ نشست نقد و بررسی، ۵۰ مسابقه کتابخوانی، افتتاح کتابخانه سیار، برگزاری ۲۰۰ برنامه توسط انجمن های ادبی، ۲ هزار برنامه در کانون های فرهنگی هنری مساجد، نشست تخصصی با ناشران، اهدای کتاب و کارگاه‌های آموزشی مجازی و حضوری است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب زندگینامه یکی از مادران شهدا به صورت برخط در هفته کتاب ایران در خراسان رضوی پخش خواهد شد.

خراسان رضوی مجری ۲۰ هزار برنامه در هفته کتاب است

وی افزود: ستاد گرامیداشت هفته کتاب در تمامی شهرستانهای استان تشکیل شده که برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، کارگاههای آموزشی تخصصی و رونمایی کتاب خواهند داشت.

تحفه گر با اشاره به ظرفیتهای خراسان رضوی در حوزه کتاب و کتابخوانی ادامه داد: کسب رتبه نخست کشور در برگزاری هفت دوره از طرح های فروش فصلی کتاب، رتبه نخست در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و رتبه برتر جشنواره جام باشگاههای کتابخوانی گویای ظرفیتهای این استان در حوزه کتابخوانی است.

وی گفت: از ۲۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور ثبت نام کتابفروشی‌های استان در نوزدهمین دوره طرح‌ توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در قالب طرح‌های فصلی فروش کتاب با عنوان "پاییزه کتاب ۱۴۰۰" آغاز شده است و کتابفروشی‌های استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha