۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84537606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش گیاهی ۲۴ هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد

سمنان-ایرنا-رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی در بیش از ۲۴هزار هکتار از مراتع استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل ولیئی روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: در راستای احیای پوشش گیاهی ، جلوگیری از فرسایش خاک وحفظ منابع آب زیرزمینی ، افزایش علوفه تولیدی و همچنین توسعه گونه های گیاهی دارویی و صنعتی ، عملیات احیای پوشش گیاهی تحت عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی ، بذرکاری ، کپه کاری ، تبدیل دیمزارهای کم بازده و ذخیره باران در مراتع شهرستان های شاهرود، سمنان ، سرخه، آرادان، مهدیشهر ، دامغان ،گرمسار و میامی از سال ۱۳۹۵ تا کنون اجراشده است.

وی افزود: از سطح عملیات احیایی انجام شده در مراتع استان بیش از ۱۸هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی –صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش درآمد مرتعداران و بهره برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

 ولیئی بیان کرد: اجرای عملیات احیای مراتع با گیاهان دارویی در استان با مشارکت مرتعداران ، جوامع محلی و بهره برداران این عرصه ها صورت پذیرفته است و در همین راستا کارگاههای آموزشی متعددی در جهت آموزش بهره برداران برگزار گردیده است.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر لزوم تهیه طرحهای مرتعداری تا پایان سال ۱۴۰۰ برای مراتع استان سمنان اضافه کرد: در قالب طرحهای مرتعداری سایر پتانسیلهای موجود و درآمدزا در مرتع اعم از گیاهان دارویی ، پرورش آبزیان و گردشگری شناسایی و برای آن طرح تلفیقی به منظور افزایش درآمد مرتعداران و کاهش فشار چرای دام در مراتع تهیه و اجرا خواهد شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha