۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84537974
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اولین برف پاییزی در بیجار بر زمین نشست

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 84537974
اولین برف پاییزی در بیجار بر زمین نشست

سنندج - ایرنا - از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه ۲۰ آبان ماه بارش باران در شهرستان بیجار آغاز شد و در ادامه در بامداد جمعه با کاهش محسوس دما، اولین برف پاییزی در این شهرستان بر زمین نشست.

به گزارش ایرنا، ستاد بحران شهرستان بیجار از ابتدای بارندگی ها هر ساعت با اعلام وضعیت مناطق مختلف به فرمانداری شهرستان بیجار، از میزان بارش باران و برف، مسدود شدن راه ها و قطعی اینترنت گزارش می‌دهد.

طبق آخرین گزارش اداره هواشناسی بیجار، ارتفاع برف بیش از ۱۴ سانتی متر و آب حاصل از بارندگی بیش از ۳۶ میلیمتر است.

همه اعضای ستاد بحران شهرستان از عصر روز پنجشنبه با دستور رییس ستاد بحران، در حالت آماده باش هستند و نتایج رصد لحظه ای نشان می‌دهد وضعیت جوی و راه های دسترسی به خصوص راه های روستایی توسط نیروهای خدمات رسان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

بارش برف در شهرستان بیجار امروز جمعه هم ادامه دارد و برخی از گزارشات دهیاری ها و بخشداران حاکی از مسدود شدن راه های ارتباطی در برخی از نقاط به علت کولاک شدید و قطع مقطعی اینترنت است.

طبق پیش بینی ها قسمت عمده بارش ها از ساعات اولیه بامداد جمعه در سراسر شهرستان بیجار آغاز شده است و تا بعدازظهر ادامه دارد.

با توجه به کاهش شدید دمای هوا، حداقل دمای پیش بینی شده صبح جمعه، منفی یک درجه است. معابر اصلی و کوچه های شهر بیجار به علت بارندگی شب گذشته یخبندان است که نیروهای شهردای در حال نمک پاشی و پاکسازی آن هستند.

فرماندار شهرستان بیجار در رابطه با شرایط شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: در منطقه طغامین کولاک شدید مشاهده می‌شود و از دوراهی داداشکندی تا کله زان و شریفکندی جاده ها بسته و راهداری در حال بازگشایی مسیر است.

علی اکبر ورمقانی با بیان اینکه در گردنه ها و محورهای ورودی به شهر بیجار کولاک شدید است و پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به منطقه جلوگیری می کند. افزود: باوجود اینکه  گردنه زینل شامگاه پنجشنبه پاکسازی شده بود به دلیل کولاک و بارش برف، بار دیگر نیاز به برفروبی توسط راهداری دارد.

وی ادامه داد: برق روستای جعفرآباد پیرتاج از بامداد جمعه قطع شده اما نیروهای اتقافات برق برای رفع این مشکل در منطقه حضور دارند.

ورمقانی اضافه کرد: بارش برف همچنان در حسن آباد یاسوکند و روستاهای کوهستانی بخش ادامه دارد و تقریبا تمامی مسیرهای کوهستانی از جمله آغبلاغ، شریفکندی و اسلام آباد مسدود است و راهداری یاسوکند مشغول برفروبی محور اصلی بیجار- زنجان است.

وی گفت: معابر درون شهری پنج شهر تابعه شهرستان هم توسط شهرداری‌ها و در زمان‌های مختلف برفروبی و نمک پاشی شده است.

فرماندار بیجار تاکید کرد: مردم از ترددهای غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت ضرورت، با اطلاع از وضعیت راه‌های شهرستان، ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، رعایت سرعت مطمئنه و پروتکل‌های بهداشتی را کرده و نسبت به سلامت خود و جامعه دقت داشته باشند.

راهداران کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کردستان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتاً شاهد لغزندگی است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha