۱۱ دستگاه برف‌روب در راهدارخانه‌های اشنویه مستقر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشنویه گفت: ۱۱دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد.

هاوری مدرس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

وی اضافه کرد: همچنین جهت عملیات برف روبی و نمک پاشی محورها، ۵۰۰ تن نمک نیز در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشنویه گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه در این شهرستان برای فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی از صبح امروز برف روبی و نمک‌پاشی محور "آغبلاغ" - "مرگور" در محور اشنویه - ارومیه انجام شده است که رانندگان باید نکات ایمنی را در هنگام تردد در محورهای برفگیر رعایت کنند.

مدرس اظهار داشت: مهمترین محور مواصلاتی این شهرستان جاده اشنویه به ارومیه است که ۶۵ کیلومتر طول داشته و دارای ۲ گردنه برفگیر است که در ایام زمستان براثر بارش برف و کولاک بیشتر اوقات مسدود می‌شود.

اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است؛ این شهرستان در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha