۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84538132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی به ترویج فرهنگ کتابخوانی

مشهد- ایرنا- امامان جمعه شهرستان‌های استان خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه به ترویج فرهنگ کتابخوانی، مبارزه با فساد، رسیدگی به معیشت مردم و پیروی از سیره اهل بیت (ع) تاکید کردند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: نهادهای فرهنگی باید نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به درپیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی افزود: افزایش سرانه مطالعه در رشد و تعالی جامعه نقش مهمی دارد و جلو بسیاری از آسیب های اجتماعی را می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه معجزه پیامبر اسلام (ص) کتاب الهی قرآن است و آغاز رسالت حضرت محمد (ص) هم با دستور به خواندن آیات الهی بوده، بیانگر اهمیت بنیادین کتاب است.

 امام جمعه سبزوار گفت: در فضای جنگ نرم و شبیخون فرهنگی که شبکه های مختلف به دنبال تصرف فکر و اندیشه افراد هستند وظیفه خطیری بر دوش دستگاههای فرهنگی و سایر نهادها است که نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ورزند.

وی افزود: البته مطالعه ای مفید و ثمربخش است که توام با دستاورد علمی و عملی و ارتقای روح، اندیشه و ذهن افراد بوده و با دانش کاربردی و مهارت های عملی، انگیزه و تعهد افراد را نسبت به کاری که دارند افزایش دهد.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: مبارزه با فساد و رسیدگی به معیشت مردم از ویژگی های شخصی آیت الله رییسی است و بطور یقین در این راه قدم برمی‌دارد. 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: لازمه موفقیت دولت در کارها همراهی مردم است و با این همراهی رفع مشکلات سرعت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید با قوه قهریه با زمینه فساد برخورد شود چون مبارزه با فساد خواسته دین ماست.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: امیدواریم تلاش دولت در مبارزه با فساد و رفع مشکلات معیشتی مردم به نحو شایسته ادامه یابد.

گناباد- امام جمعه موقت گناباد گفت: پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود. 

حجت الاسلام عبدالجواد نصیری در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: امام راحل با اخلاص و پیروی از تعالیم اهل بیت (ع) و با رهبری حکیمانه خود انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) ادامه داد: زندگی ائمه معصومین (ع) مملو از تعالیم بسیار با ارزشی است که می تواند راهگشای زندگی شخصی و اجتماعی ما باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha