ذخیره ژن یوزپلنگ تا تقدیم مدال آسیایی به خانواده شهید در اخبار سمنان

سمنان- ایرنا- تصویب تخصیص ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهوری به استان، استقرار اورژانس در شهرک صنعتی سمنان، تقدیم مدال آسیایی تکواندو به خانواده شهید، ذخیره‌سازی موفق ژن‌های یوزپلنگ نر در مرکز تحقیقات توران به همت متخصصان ایرانی، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از پانزدهم تا بیست و یکم آبان ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش‌آموزان کلاس‌های پایه تحصیلی اول تا نهم از اول آذر امسال با رعایت سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت کمیته‌های بهداشتی در مدارس استان سمنان حضور خواهند یافت.

محمد دستورانی روز جمعه به رسانه‌ها ابراز داشت: دستورالعمل بازگشایی مدارس ناظر بر رنگ‌بندی نیست و الگوی آموزش های حضوری و شیوه‌نامه تعیین شده مد نظر است بنابراین از اول آذر مدارس دامغان و شاهرود هم باز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: سمنان جزو ۶ استان مجری طرح «امداد هوشمند» کشور با هدف به‌روزرسانی شرایط کمک به مددجویان است.
علی بحیرایی روز پنجشنبه در نشست مشترک امداد هوشمند و کارآمد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیر کل فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی( ره) گفت: استان سمنان جز ۶ استان پایلوت در اجرای طرح امداد هوشمند است که طرحی هوشمند و کارآمد برای تسهیل و تسریع خدمت به مددجویان است.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان‌سمنان گفت: تحقق ۸۰ درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز استان باعث تکمیل ۴۲ طرح مختلف شد.
سعید هژبری روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: تعهد مالی خیرین مدرسه ساز استان سمنان تا بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ۳۱۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال محقق شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به استقرار قابل توجه واحدها در شهرک صنعتی و پرتردد بودن گردنه آهوان سمنان گفت: پایگاه‌ اورژانس برای پوشش حوادث این منطقه از شرق شهر سمنان راه‌اندازی می‌شود.
نوید دانایی روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت پایگاه اورژانس شهرک صنعتی سمنان در سالن کوثر استانداری با بیان اینکه استقرار پایگاه اورژانس بر مبنای نقاط پرحادثه و تجمع جمعیتی انجام می‌شود ابراز داشت: پایگاه جمعیتی شهرک صنعتی و دانشجویی در یک منطقه تجمع دارد و وجود نقطه پرحادثه آهوان نیز از دیگر ضرورت های استقرار اورژانس در این منطقه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: حدود ۴۵ درصد مهارت‌آموختگان استان در یکسال گذشته موفق به ورود به بازار کار و فعالیت در رشته‌های مرتبط شدند.
سید حسین شاهچراغ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حرفه جویان در مراکز فنی و حرفه ای استان سمنان با هدف ارتقای مهارت، معرفی به واحدهای صنعتی، آموزش دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و برخی مددجویان زندان ها حضور دارند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: پنج هزار و ۵۰۵ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در این استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برقرار شد که به ۶۴۹ خدمت تیم سیار شد.
ساره امیرجان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: یکی از خدمات مرکز مداخله در بحران پاسخگویی به پنج هزار و ۵۰۵ تماس با خط ۱۲۳ با آمار ۸۶۱ تماس مرتبط و ۶۴۹ خدمت توسط تیم سیار اورژانس بود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: بیش از یک‌سوم از پروندهای ارجاعی به شعبه‌های حل اختلاف استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به صلح و سازش ختم شد.
محمدجعفر عبدالهی روز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع شورای حل اختلاف سمنان همزمان با سالروز تاسیس این شوراها با تقدیر از تقدیر از تلاش های اعضای شورای حل اختلاف افزود: از ۲۶ هزار و ۴۳۹ پرونده ای که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به شوراهای حل اختلاف استان سمنان ارجاع و ثبت شد ۳۶ درصد منتهی به حصول صلح و سازش شد.

رییس جمعیت هلال احمر دامغان گفت: با اعلام مفقود شدن سه نفر از اعضای یک گروه کوهنوردی، امدادگران جمعیت هلال احمر از حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه جستجو را آغاز کردند که همچنان ادامه دارد.

حمیدرضا داوودیان شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم متشکل از ۱۳ کوهنورد دامغانی در مسیر بازگشت از شاهدار کوه این شهر دچار مشکل شد و از این تعداد ۱۰ نفر خود را به دامنه کوه رسانده و حال همگی آنها خوب است و به دلیل تاریکی هوا و شرایط جوی، سه نفر در کوهستان گرفتار شدند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: واژگونی خودروی پژو ۲۰۶ در محور شاهرود به دامغان ۲ جان‌باخته و ۲ مصدوم داشت.
مظفر محمدخانی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: واژگونی سواری پژو حوالی ساعت ۲ بامداد در کیلومتر ۶۲ شاهرود به دامغان رخ داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تصادف یک دستگاه کامیون خاور با پژو ۴۰۵ در محور شاهرود به دامغان و در پی آن آتش سوزی سواری، یک فوتی و ۲ مصدوم بر جا گذاشت. این حادثه در ساعت هفت صبح امروز در پی تصادف یک دستگاه خاور و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۷ محور شاهرود به دامغان رخ داد.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: محموله ۲۵۳ کیلوگرمی تریاک انبارشده در دل کویر استان شناسایی و توقیف شد.
سردار عبدالله حسنی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: تحرکات قاچاقچیان در مناطق کویری استان سمنان به دقت تحت کنترل پلیس قرار دارد.

فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) امسال به میزبانی سمنان با ۲ بخش ویژه برگزار می‌شود و ۲ میلیارد ریال جایزه برای برگزیدگان این جشنواره پیش‌بینی شد.
فرشید فلاح روز پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲ بخش ویژه جشنواره امسال رسانه های دیجیتال رضوی شامل مشارکت افراد پرنفوذ در فضای مجازی برای تولید محتوا و استفاده از شیوه ماراتن یا کارگروهی در تولید محتوای فضای مجازی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان از ٢٢ آبان تا ٢٢ اسفند ١۴٠٠ برای کمک به منابع کتابخانه‌ای اجرا می‌شود.
محمد طاهریان روز جمعه در آستانه آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار، به رسانه ها افزود: شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار امسال «جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» است و این هفته از ۲۴ آبان آغاز می‌شود و تا یکم آذرماه ادامه دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عملیات نجات‌بخشی و ساماندهی تپه تاریخی چال خندق سمنان، به فاصله کمتر از یک روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.
حمیدرضا دوست‌محمدی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان، در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان، ساماندهی محوطه این منطقه تاریخی را خواستار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین افزود: مرمت و سامان‌دهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان با فاصله کمتر از یک روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: ۱۴۵ طرح به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان سمنان مصوب شد.
سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در برنامه ای با موضوع تشریح مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، بیان کرد: پیگیری مصوبات سفر مهم‌ترین برنامه ما است و در این راستا، کار ما پس‌ از سفر آغاز شده است و مردم باید طعم سفر را با پیگیری مصوبات و تخصیص اعتبار ها، لمس کنند. 
سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احیای پوشش گیاهی در بیش از ۲۴هزار هکتار از مراتع استان انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در طرح مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی طی یک سال گذشته حدود  ۳۶ تن چوب قاچاق را کشف و ضبط کردند.
حمیدرضا سعیدی روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: این کشفیات در بازرسی از خودروهای حامل چوب و کنترل پروانه های حمل در مبادی ورودی و خروجی شهرستان سرخه به دست آمده است.

علمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: اولین مرحله ذخیره‌سازی ژن‌های یوزپلنگ نر وحشی در مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی توران این استان به همت متخصصان داخلی با موفقیت انجام شد. 
امیر عبدوس درباره این طرح گفت: دشوار است که بین دو عامل ناسازگاری‌های تولیدمثلی و تعارضات انسان‌ساخت یکی را مقصر اول در کاهش جمعیت یوزپلنگ دانست.

ورزش
سرپرست تیم ملی هندبال دختران نوجوان گفت: نهمین اردوی تیم ملی هندبال دختران از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه برای کسب آمادگی حضور در رقابت های قهرمانی آسیایی در شاهرود آغاز شد.
مریم رضاییان شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اردوی این تیم با حضور ۲۳ هندبالیست دختر نوجوان از سراسر کشور به مدت یک هفته در سالن شهید اکبری شاهرود برگزار می شود.
هادی خالقیان دارنده مدال برنز تکواندو گیوروگی مردان آسیا ، مدال خود را به خانواده شهید حسین غنیمت پور از تکواندوکاران شاهرودی اهدا کرد.
رئیس هیات هندبال استان سمنان گفت: خدیجه قانع سرمربی و چهار بازیکن از تیم کات شاهرود به اردوی تیم ملی بزرگسالان هندبال بانوان فراخوانده شدند.
مریم رضاییان روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان تیم های ملی هندبال، نخستین اردوی تیم ملی هندبال بانوان برای حضور در رقابت های قهرمانی هندبال بانوان جهان از ۱۹ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha