۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84538896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوهنوردان بسیجی گیلان به قلل کرکس و درفک صعود کردند

رشت - ایرنا - پنج کوهنورد بسیجی گیلان به مناسبت دهمین سالگرد شهادت حسن تهرانی مقدم ، به قلل کرکس اصفهان و درفک گیلان صعود کردند.

معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناصر شاهی ، حسین پیر دهقان، سعید آقایی ، مهران صفرزاده و توکل رضایی پنج کوهنورد بسیجی گیلان با هماهنگی با هیات کوهنوردی گیلان، موفق به فتح قله سه هزار و ۸۹۵ متری کرکس استان اصفهان شدند.

سرهنگ علی اصغر زاداکبری افزود: این پنج کوهنورد بسیجی استان گیلان با همکاری هیات کوهنوردی سپاه قدس گیلان صعود خود را از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز  و روز جمعه (دیروز) به این قله صعود کردند .

معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان بیان کرد: همچنین به همین مناسبت، ۱۵ ورزشکار از کوهنوردان تربیت بدنی سپاه قدس گیلان نیز، به قله ۲ هزار و ۷۱۴ متری درفک استان گیلان صعود کردند.

وی با اشاره به این که  تاکنون ۲۸ هیات بسیج در  گیلان در رشته های مختلف ورزشی راه اندازی شده خاطرنشان کرد: این هیات ها هیچگونه تقابلی با هیات های ورزشی استان ندارند و با همکاری و هماهنگی با این هیاتها برای پیشرفت رشته ورزشی مذکور در گیلان می کوشند .

زاداکبری خاطرنشان کرد: با این وجود و در طول سال ، به مناسبت‌های مختلف، این هیات ها با همکاری و هماهنگی با هیات‌های ورزشی استان گیلان، برنامه‌ها و مسابقات مختلفی را برگزار می کنند که صعود به قلل کرکس و درفک یکی از این موارد بود.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ پایگاه استعداد یابی در گیلان تشکیل شده که از این تعداد ۶ پایگاه در رشت مرکز این استان دایر شده تا ورزشکاران و استعدادهای برتر رشته های مختلف شناسایی و به جامعه ورزش گیلان معرفی شوند.

حسن تهرانی مقدم که متولد ۱۳۳۸ تهران و از اعضای سپاه پاسداران بود، به پدر موشکی ایران معروف است که در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس، به شهادت رسید.

قله کرکس  آخرین قله کوهستان الوند در اصفهان، در جهت شمال غربی تا گردنه اسدآباد و پناهگاه حیواناتی از قبیل قوچ و میش است.

درفک نام قله‌ای در رشته‌ کوه البرز مرکزی است که  در استان گیلان، منطقه عمارلو، بخش خورگام شهرستان رودبار قرار دارد که یکی از زیباترین قلل ایران بشمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha