هندی‌ها از ظرفیت‌ گردشگری سلامت کرمان دیدن کردند

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از حضور نمایندگان یک شرکت گردشگری کشور هند با هدف بازدید و بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت، اقامتی و سایر قابلیت های گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، فریدون فعالی افزود: نمایندگان شرکت گردشگری هند در مدت حضور در استان کرمان از امکانات و تجهیزات بیمارستان مهرگان و همچنین ظرفیت‌های اقامتی و جاذبه‌های گردشگری این استان از قبیل باغ شاهزاده ماهان، کلوت‌های شهداد، باغ فتح‌آباد و بازار تاریخی کرمان و غیره دیدن کردند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی از جمله ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان، بیشترین آمار آثار ثبت جهانی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بزودی شاهد حضور گردشگران سلامت کشور هند در کرمان خواهیم بود تصریح کرد: گردشگری سلامت فرصتی جدید برای احیا و توسعه صنعت گردشگری این استان در دوران پساکرونا خواهد بود.

وی تاکید کرد: استان کرمان با داشتن مزیت‌های فراوان همچون برخورداری از کیفیت بالای خدمات درمانی و نیز وجود پزشکان حرفه‌ای می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری سلامت در ایران تبدیل شود.

وی با اشاره به صدور هشت پروانه گردشگری سلامت در استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۲ دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز تقاضای کسب مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را داشته اند که در مرحله صدور پروانه قرار دارند.

هفته گذشته نیز نخستین گروه گردشگری کشور روسیه پس از شیوع کرونا از جاذبه های گردشگری کرمان بازدید کردند.

رایزنی شرکت‌های گردشگری هند و عراق برای اعزام گردشگران سلامت به کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از رایزنی شرکت‌های گردشگری هند و عراق برای اعزام گردشگران سلامت به این استان خبر داد.

فریدون فعالی در نشست مشترک با نمایندگان یک شرکت گردشگری کشور هند با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراکز خدمات مشاوره برای سفر و درمان به این این استان ایجاد شده است افزود: هم‌ اکنون هشت دفتر خدمات مسافرتی در کرمان مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دریافت کرده‌اند و می‌توانند در روند آماده‌سازی سفر گردشگران سلامت و برنامه‌ریزی‌های درمانی تسهیلگر باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با ابراز خرسندی از رایزنی شرکت‌های گردشگری هند و عراق برای اعزام گردشگران سلامت به این استان تاکید کرد: در حال حاضر مراکز مدرن درمانی در استان کرمان فعالیت دارند که می‌توانند انتظارات گردشگران بین‌المللی حوزه سلامت را برآورده و آنها با خاطری آسوده به این خطه سفر کنند.

فعالی وجود پزشکان متخصص متبحر، پایین بودن هزینه‌های درمان و اقامت و ارائه خدمات در بالاترین سطوح را از مهمترین مزیت‌های درمان در استان کرمان برشمرد و افزود: خوشبختانه این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های تاریخی و گردشگری نیز دارد که می‌تواند مکمل سفر گردشگران سلامت به این استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در فاز اول توسعه گردشگری سلامت استان کرمان تمرکز بر روی کشورهای همسایه است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده بتوان میزان گردشگران سلامت کشورهای حوزه خلیج فارس در خطه کریمان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha