ائمه جمعه قشم بر تامین انرژی مردم تاکید کردند

قشم- ایرنا- ائمه جمعه شیعه واهل سنت قشم روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تامین انرژی مردم این جزیره تاکید کرده و خواستار رفع مشکل بی‌آبی به ویژه در روستاها شدند.

امام جمعه شهرستان قشم در این آیین گفت: مهمترین مساله در جزیره قشم تامین انرژی مردم شامل تامین آب، برق و گاز است که از امکانات ابتدایی‌ زندگی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: در برخی روستاهای جزیره قشم هر ماه یا ۲ ماه یک روز آب شرب در اختیار مردم قرار می‌گیرد که برای بقیه روزها مجبور به خرید آب با هزینه‌های گزاف هستند.

وی ادامه داد: مساله بعدی ساخت پل خلیج فارس است که علاوه بر مطالبه مردمی، مساله‌ای حیاتی و ضروری برای پدافند غیرعامل جزیره و کشور  محسوب می شود به آبروی نظام مرتبط است.

امام جمعه قشم تصریح کرد: همچنین باید تکالیف اجتماعی و فرهنگی که بر عهده صنایع گذاشته شده است اجرایی شود تا برخی مشکلات شهرستان را رفع کند.

وی اظهار کرد: فعال کردن صنایع غیرفعال جزیره قشم نیز باید از اولویت‌های مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد باشد تا علاوه بر احیای صنایع، مشکلات اشتغال، اقتصاد و معضلات اجتماعی بهبود یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تریبون نماز جمعه را مکانی برای عدالت خواهی عادلانه عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه زبان مردمند و از این موقعیت برای حل مشکلات و رساندن این مسایل به مسوولان استفاده صحیح خواهم کرد.

حاجبی تاکید کرد: ساختار شکنی جدی برای حل مشکلات مردم را در انتصابات و به کار گماردن افراد در دولت جدید خواستاریم.

آب، مسکن و اشتغال خواست مردم جزیره قشم است

ائمه جمعه قشم بر تامین انرژی مردم تاکید کردند

امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: مهمترین مسایل مردم در قشم تامین آب، ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد بومی منطقه و تامین زمین و مسکن مناسب است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در این آیین افزود: متاسفانه این مشکلات به زخم‌های کهنه بر مردم تبدیل شده و امید را از این جامعه گرفته است.

وی ادامه داد: امید آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب آمده و لازم است مسوولان در این امر حساسیت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: برخی اقدامات خوب در قشم انجام شده است اما کافی نیست و مدیریت جهادی لازم است تا مشکلات را ریشه کن کند.

وی اظهار کرد: سهم بومیان در اشتغال و انتصاب در قشم بسیار ناچیز است که امید است این امر در انتصابات جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، صبح امروز با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور، معاونان، استاندار هرمزگان، ائمه جمعه و جماعت شیعیان و اهل سنت قشم، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی، بزرگان و معتمدان جزیره قشم و جمعی از خانواده ایثارگران از خدمات ۶ ماهه علی درویش پور تقدیر شد و افشار فتح‌الهی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha