رویداد ملی «فهما» با ۴۶ برنامه در کرمانشاه در حال برگزاری است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه با اعلام اینکه سومین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد (فهما) با ۴۶ برنامه متنوع از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا ۳۰ آذر ادامه دارد از علاقه‌مندان خواست برای شرکت در این رویداد آثار خود را در سامانه "بچه مسجد" بارگزاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «افشین کلات‌پور» روز یکشنبه در نشست خبری، رویداد ملی (فهما) را یکی از مهم‌ترین برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای ترویج معارف قرآنی و همچنین تولید محتوا مناسب حوزه های فرهنگی، هنری، بازی در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: این رویداد ملی مهم سه سال پیاپی در کشور برگزار شده و امسال نیز با شعار" به توان مردم" با توجه به رویکرد مردمی دولت جدید در حال اجرا است. 

او بیان داشت: رویداد ملی" فهما" امسال در قالب ۱۲ رواق؛ نور با ۶ برنامه قرآنی، دانش با ۶ برنامه آموزشی و برنامه نویسی، رواق کتاب؛ با ۶ برنامه در حوزه کتاب، رواق رسانه؛ با چهار نوع برنامه، همدلی با پنج نوع فعالیت، رواق سرود؛ با سه برنامه، فیلم، با سه محور، رواق نمایش، ترنج، رواق قلم، رواق کارآفرینی، رواق فن آوری  و رواق ساماندهی در مجموع با ۴۶ برنامه متنوع در استان در حال برگزاری و است علاقه مندان فرصت دارند تا سی ام آذر آثار خود را در سامانه این مسابقه بارگزاری کنند و برگزیدگان در بهمن ماه مشحص می شوند.

حجت الاسلام کلات پور در ادامه از علاقه‌مندان خواست، برای شرکت در رویداد ملی فهما به سامانه "بچه مسجد" سایت کانوان فرهنگی و هنری مساجد مراجعه و ثبت نام کنند.

وی گفت: تمام کانون های فرهنگی، هنری مساجد حتی در دور افتاده ترین روستاهای کشور به سامانه بچه مسجد برای بارگذاری آثار خود دسترسی دارند و هیچ نگرانی از بابت عدم دسترسی به این سامانه برای متقاضیان وجود ندارد.

حجت الاسلام کلات پور در ادامه با اشاره به متصل شدن همه اقشار جمله از جمعه کودکان و نوجوانان به شبکه های اجتماعی برای آموزش، کار و  سرگرمی؛ گفت: یکی از مهم ترین نگرانی خانواده ها و جامعه نامناسب بودن محتوای فضای مجازی است برهمین اساس در راستای تحقق گام دوم انقلاب و رفع دغدغه های مردم کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از متولیان فرهنگی کشور برای تهیه تولیدات مناسب در فضای مجازی به اقدامات متعددی از جمله راه اندازی طرح مهم رویداد فهما در حوزه های مختلف هنری دست زده است. 

پانزدهیمن دوره مسابقات قرآنی "مدهامتان" در استان کرمانشاه برگزار می شود 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود همچنین از برگزاری پانزدهیمن دوره مسابقات قرآنی "مدهامتان" در استان خبر داد و گفت: این مسابقات در کنار ترویج معارف دینی در جامعه با هدف استعدادیابی کودکان زیر هفت سال و نوجوان در زمینه حفظ قرآن برگزار می شود.

حجت اسلام کلات پور افزود: مسابقه قرآنی مدهامتان در هفت رشته قرآنی؛ قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذن، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی هر رشته در رده‌های سنی مخصوص به خود برگزار می شود. 

او  مسابقات قرآنی مدهامتان را ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای ثبت نام باید به سامانه بچه مسجد مراجعه و در قسمت ویژه این مسابقه قرآنی مراجعه کنند.

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به برنامه های مختلف پویش مواسات و همدلی، تهیه و توزیع  بسته های معیشتی، نذورات قربانی و اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در مناطق محروم در ایام کرونایی گفت: یکی از وظایف فرهنگی مهم این نهاد ترغیب اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به کارهای عام المنفع در محل زندگی خود است.

او بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با سه میلیون نفر عضو در کشور فعالیت می کنند، که از این تعداد ۵۷۰ کانون فعال در سطح استان کرمانشاه با ۳۱ هزار عضور فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha