موضوعات مساله محور در کرسی‌های ترویجی دانشگاه بررسی شود

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست استادان برگزار کننده کرسی‌های ترویجی، برگزاری این کرسی‌ها را در راستای رشد و تعالی مادی و معنوی کشور ضروری خواند و بر تمرکز بر موضوعات مساله محور در این کرسی‌ها تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر محسن مرادی در این نشست با اشاره به موضوعات کاربردی در جامعه گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و ترویجی بستری برای نظریه‌پردازی است اما نباید موضوعات به گونه‌ای طرح شود که چالش جدی ایجاد کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کرسی‌ها، نهادینه‌سازی آزادی بیان با رعایت اخلاق و منطق گفت و گو است.

رییس دبیرخانه کمیته دستگاهی استانی کرسی‌های نظریه پردازی تخصصی و ترویجی استان خراسان رضوی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برگزاری این کرسی‌ها در سال گذشته پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رسولی ترشیزی افزود: در این مدت ۲۶ کرسی ترویجی در واحد مشهد برگزار شده است که امروز ۱۵۰ گواهینامه به اساتید برگزارکننده اهدا می‌شود.

در این نشست هریک از استادان برگزار کننده این کرسی‌ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۵ درصد این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۳۳ هزار دانشجو در واحد مشهد مشغول تحصیلند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

در دانشگاههای ایران کرسی ها به ۲ دسته تخصصی و ترویجی تقسیم می شوند و کرسی ترویجی به نشستی علمی با ارائه متن مکتوب صاحب نظر برای دفاع از نظر خود یا نظر غیر به همراه نقد ناقد یا ناقدان یا مباحثۀ علمی ۲ صاحب نظر رقیب دارای متن مکتوب در مدعای علمی که بدون داوری و بر اساس اخلاق، منطق علمی و آزادی بیان با هدف بسط فرهنگ «گفت و گو و نقد » ، تقویت فضای عقلانی، ترویج و بررسی دیدگاههای مختلف و گفتمان سازی علمی، توسط مراکز علمی و آموزشی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha