۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84540593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس و دانشگاه‌ها کمرنگ است

سنندج – ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: علیرغم اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی، این آموزش ها در دوران مدرسه و حتی در دانشگاه های استان بسیار پایین است و باید بیشتر به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان پس از اعلام گزارش آمارهای چهاگانه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان، اظهار داشت: در شرایط سنی دوران تحصیل، یادگیری بسیار بالا است اما آموزش مهارت هایی که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است، در این مقطع و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه مباحثی از جمله، امیدآفرینی، اشتغال و تغییر نگرش جوانان، در تمایل آنان به ازدواج و فرزندآوری بسیار تاثیرگذار است، افزود: دستگاه‌های آموزشی باید در این زمینه جدی تر باشند و خانواده‌ها نیز کوتاهی نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روند رو به پیری جمعیت را نگران کننده عنوان کرد و یادآور شد: می توانیم الگوهای عملی سایر کشورها در جلوگیری از این امر را بومی سازی کنیم.

زارعی با تاکید بر تاثیر مشاوره بر پیشگیری از طلاق، تاکید کرد: برخی افراد قادر به پرداخت هزینه های مشاوره نیستند، اگر از توان مشاوران روانشناسی و خانواده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود، قطعا می تواند در کاهش طلاق موثر باشد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha