۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 84540723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق همچنان ادامه دارد

تهران – ایرنا – مقام های آنکارا امروز (یکشنبه) اعلام کردند که عملیات نظامی ترکیه ضد «پ ک ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) در شمال عراق با شدت و قاطعیت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، وزرات دفاع ترکیه با پخش تصاویر و فیلم هایی از عملیات ارتش این کشور در شمال عراق، پاکسازی پناهگاه ها و غارهای محل حضور عناصر پ ک ک را منتشر کرد.

در تصاویر وزرات دفاع ترکیه صحنه هایی از یورش و ورود نیروهای یگان ویژه ارتش به غارهای کوه های شمال عراق نشان داده شده که نیروهای این کشور در اجرای عملیات «پنجه عقاب» آنها را منهدم می کنند تا عناصر پ ک ک نتواند از آنها برای اسکان و مخفی شدن استفاده کنند.

نیروهای ترکیه مقادیر زیادی تجهیزات و امکانات مورد استفاده تروریست ها از جمله سلاح، مهمات و وسایل ارتباطی را در این غارها کشف و ضبط کردند.

منابعی در این وزارتخانه به خبرگزاری «آناتولی» گفتند که عملیات «پنجه تندر» و «پنجه عقاب» که از آوریل گذشته توسط ارتش ترکیه علیه مواضع پ ک ک در شمال عراق آغاز شد، همچنان با شدت ادامه دارد.

بر پایه این گزارش، نیروهای ویژه ارتش ترکیه در قالب عملیات پنجه تاکنون موفق به ورود و تخریب ۶۳ غار در این مناطق شوند.

ترکیه می گوید که در عملیات ارتش این کشور در اکتبر گذشته ده ها تروریست را کشته و دستگیر کرده است.

منابع دولتی ترکیه فاش کردند که آنکارا با هماهنگی و همکاری نزدیک طرف عراقی به مبارزه با سازمان تروریستی پ ک ک که تهدیدی برای عراق و ثبات منطقه است، ادامه خواهد داد.

دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صدها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت عراق در این مدت بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

ترکیه پ ک ک را سازمان تروریستی می داند و از دهه ۱۹۸۰ میلادی دو طرف علیه هم وارد نبرد مسلحانه شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha