۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
کد خبر: 84540753
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کلینیک فوق تخصصی دیابت در مشهد افتتاح شد

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
کد خبر: 84540753
کلینیک فوق تخصصی دیابت در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین کلینیک فوق تخصصی دیابت در خراسان رضوی با عنوان "سیمرغ" روز یکشنبه همزمان با روز جهانی دیابت طی مراسمی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی در این مراسم گفت: بیماری دیابت به دو نوع یک و دو تقسیم بندی می‌شود که دیابت نوع یک حدود ۱۰ درصد از بیماران دیابتی را شامل می‌شود و اینگونه بیماران به دلیل ترشح نشدن انسولین در بدنشان نیازمند تزریق انسولین هستند.
وحید آذری فر افزود: دیابت نوع یک در سنین نوجوانی با علائمی مانند پرادرای، پرنوشی و کاهش وزن خود را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد بیماران دیابتی از نوع ۲ هستند بطوریکه این بیماری خود را در افراد بالای ۴۰ سال نشان می دهد و به دلیل نداشتن سبک زندگی سالم در بین افراد جامعه در حال افزایش است. 

مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی گفت: طبق آمارهای ارائه شده ۱۲ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال در ایران به بیماری دیابت مبتلا هستند که حدود هفت میلیون نفر را در کشور شامل می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر افزون بر ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان خراسان رضوی شناسایی شده اند که ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد در شهر مشهد ساکن هستند و این در حالی است که به همین تعداد بیمار دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند.
آذری فر ادامه داد: هر سال بین یک و نیم تا ۲ درصد به جمعیت بیماران دیابتی در کشور افزوده می‌شود و بیمارانی که دیابت آنها کنترل نشود به عوارض ثانویه چشمی، کلیوی، عصبی، قطع پا و بیماری قلب و عروق دچار می‌شوند.  

                                                        

                   کلینیک فوق تخصصی دیابت در مشهد افتتاح شد


وی گفت: کلینیک فوق تخصصی دیابت سیمرغ مشهد، نخستین کلینیک از این نوع در مشهد است که با حضور دو پزشک فوق تخصص غدد اقدامات مربوط به آموزش، درمان و کنترل بیماران دیابتی را انجام می‌دهد.

مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی افزود: این انجمن از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و محور اصلی فعالیت‌های این انجمن آموزش است و هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش خدمات رایگان این انجمن قرار دارند.
مدیر نخستین کلینیک  فوق تخصصی دیابت در مشهد نیز گفت: در این کلینیک تمامی خدمات مربوط به بیماران دیابت با حضور دو نفر از پزشکان فوق تخصص دیابت و سایر همکاران در بخشهای معاینه بیماران، پرستاری، مددکاری و مشاوره تغذیه ارائه می شود.
دکتر شهره وجوهی که دارای مدرک فوق تخصص غدد می‌باشد افزود: این کلینیک دارای سالن آموزش است و بیماران زیرپوشش از خدمات حضوری و آنلاین اموزشهای مرتبط با دیابت بهره مند خواهند شد.
۱۴ نوامبر برابر با ۲۳ آبان ماه روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha