۶ مسوول سازمان‌های بین‌المللی در امور پناهندگان به مشهد سفر کردند

مشهد- ایرنا- "تاهینی مایتری تاماناگوا" رییس جدید دفتر نمایندگی اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمانهای بین المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغان روز دوشنبه به مشهد سفر کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا  در این سفر "وریندار" مدیر کشوری سازمان "ریلیف اینترنشنال" در جمهوری اسلامی ایران، "نعیم گل" دستیار امور برنامه ریزی این سازمان، " ایو فریسن" رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، "فلیپ لوزینسکی" رییس کشوری و "بئی تریسی اوچوا" مدیر امور ترویجی از سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران به همراه نمایندگان دفاتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حضور دارند. 
سفر این میهمانان خارجی به مشهد با هدف بررسی نیازهای مهاجران افغان و جذب حمایت سازمانهای بین المللی در این زمینه صورت گرفته است.
این میهمانان خارجی ضمن بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اکنون در جلسه ای به منظور رسیدگی به آخرین وضعیت پناهندگان افعانستانی شرکت کرده اند.
بازدید از مهمان شهر تربت جام محل نگهداری مهاجران افغان از دیگر برنامه های این میهمانان خارجی در سفر به استان خراسان رضوی است.
بیش از سه هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهرهای نمونه کشور است.
شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی ۳۵۰ هزار نفر است.
۹۵ درصد از اتباع کشور افغانستان در خراسان رضوی و مشهد و پنج درصد دیگر در سایر شهرستانهای این استان مقیم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha