۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84541528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت حوزه فرهنگ در تربت‌ حیدریه خراسان رضوی نیازمند تقویت است

تربت‌ حیدریه- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌ حیدریه به ظرفیت بالای حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان واقع در جنوب مرکزی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: زیرساخت کنونی حوزه فرهنگ در تربت‌ حیدریه ضعیف است لذا به اقداماتی برای تقویت نیاز دارد.

فاطمه نخعی‌نیا روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا  افزود: راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه در شهر تربت‌ حیدریه یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان برای تقویت حوزه فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی است.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و هنری پیشکوه در سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شد و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل و تجهیز آن نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌ حیدریه گفت: انجمن های فرهنگی این شهرستان هم‌اینک مکان مناسبی برای اجرای برنامه‌های خود ندارند و به همین دلیل امکان برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در سطح ملی فعلا برای تربت‌ حیدریه مقدور نیست. 

وی افزود: تعداد زیادی از هنرمندان مطرح کشوری در عرصه تئاتر اهل تربت حیدریه هستند و این شهرستان خاستگاه هنر است و نبود مجمع فرهنگی و هنری، نگارخانه و پردیس سینمایی زیبنده این شهر نیست.

نخعی‌نیا ادامه داد: ساخت سالن سینما از دیگر مطالبات فرهنگی مردم تربت حیدریه است چون در حال حاضر این شهر فاقد سینما است و سینمای قدیمی آن هم که تخریب شده است، اگر شهرداری زمین پردیس سینمایی را تامین کند ساخت و تجهیز آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: فقدان نگارخانه از دیگر کمبودهای فرهنگی تربت حیدریه است که قرار بود قطعه زمینی در خیابان بهشتی برای آن در نظر گرفته شود، اما تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نشده و اگر شهرداری این زمین را در اختیار ما بگذارد برای ساخت و تجهیز آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha