دامپزشکی تهران: فرآورده‌های دامی خام را فله نخرید

تهران- ایرنا- سرپرست اداره دامپزشکی تهران از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و دامپزشکی از خرید هرگونه فرآورده‌های خام دامی به صورت فله و بدون هویت خودداری کنند.

محمد رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز زیر نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این فرآورده از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه گوشت کله گاوی مصرف صنعتی دارد، اذعان داشت: کارشناسان  اداره دامپزشکی به همراه ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ و اداره اصناف ضمن بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در جنوب شهر تهران از یکی از مراکز عرضه بیش از ۲۷۰ کیلو گرم گوشت کله گاوی که بصورت غیرمجاز در تهیه استیک و همبرگر دست ساز استفاده می شد کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

رحمتی در خصوص فرآورده های خام وارداتی نیز با بیان اینکه فرآورده‌های خام دام و طیور زیر نظارت کامل بهداشتی آزمایش، ترخیص و برای مصرف به بازار عرضه می شود، اذعان داشت: مردم می‌توانند با خیال آسوده از این فرآورده ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: واردات فرآورده‌های خام دامی زیر سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می کند.

سرپرست اداره دامپزشکی تهران با بیان اینکه بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دام و طیور، در مراکز عرضه آغاز می‌شود، افزود: انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه برای کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی زیر نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.

رحمتی با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست بیان کرد: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که فراورده‌های خام دام و طیور وارداتی سالم و بهداشتی است.

وی از شهروندان خواست: موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی در حوزه فرآورده های خام دامی را به ادارات دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 به گزاش ایرنا، سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید گوشت پرواری در استان تهران وجود دارد که سالانه ۳۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و کمبود گوشت قرمز مورد نیاز شهروندان این استان از استان های همجوار تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha