۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84541917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه کردستان و شرکت برق منعقد شد

سنندج – ایرنا - تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با شرکت توزیع برق استان در راستای تقویت ارتباط صنعت و گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی منعقد شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز دوشنبه با در نظر گرفتن امکانات دانشگاه کردستان و شرکت توزیع برق شامل نیروی انسانی محقق، فناوری‌های موجود منابع مالی داده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تنظیم و بین این ۲ دستگاه مبادله شد.

رییس دانشگاه کردستان در این آیین با تاکید بر توانایی‌های دانشگاه در حوزه های مختلف، افزود: دانشگاه کردستان در کنار رسالت خود که آموزش و تربیت نیروی انسانی است آمادگی همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را با سایر ادارات و ارگان های اجرایی  دارد.

دکتر رحمت صادقی استفاده مطلوب از توانایی های علمی، پژوهشی و کارآفرینانه اعضای هیات علمی در ارائه موضوعات پژوهشی مرتبط با فعالیت های شرکت برق، انجام پروژه های پژوهشی، ارزیابی و نظارت برگزاری همایش ها، سمینارها و نشست های علمی و تخصصی مشترک را از مهم ترین اهداف این تفاهم‌نامه را دانست.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر اقدامات بزرگی توسط همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه صورت گرفته است و دستاوردهای بسیاری نیز در سطح بین المللی و داخلی داشته‌ایم.

رییس دانشگاه کردستان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح های کاربردی مورد نیاز جامعه و بهره مندی از امکانات و ارایه خدمات مشاوره ای مرتبط با نوع فعالیت طرفین در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای رفع مشکلات و معضلات استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان هم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های شرکت توزیع بر پایه علمی صورت گرفته است، اظهار داشت: شرکت توزیع برق درصدد است با ورود به فاز علمی و مهندسی فعالیت‌های شرکت از روال سنتی فاصله بگیرد و در راستای بهینه‌سازی موثرتر وارد فضای جدیدی شود.

هیوا لهونیان از دانشگاه کردستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی کشور نام برد و استفاده از ظرفیت علمی و تیم قوی دانشگاه را در جهت برطرف کردن نیازهای جامعه کاربردی دانست.

وی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: امید است با همکاری دانشگاه و شرکت توزیع این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود و با همکاری‌های دو سویه، شاهد نوآوری و خلاقیت در تمام عرصه‌های کاری باشیم.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۳ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha